English

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان خبر داد

بارش پراکنده باران و وزش باد پدیده غالب جوی استان

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان اظهار داشت: در پی فعالیت یک موج ناپایدار محلی و نفوذ رطوبت از سمت جنوب شرق، بارش پراکنده باران و وزش باد به عنوان پدیده غالب جوی برای استان پیش بینی می شود.

بارش پراکنده باران و وزش باد پدیده غالب جوی استان

به گزارش خبرگزاری موج همدان، محمد حسن باقری شکیب  کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان روز یکشنبه افزود: اظهار داشت: در پی فعالیت یک موج ناپایدار محلی و نفوذ رطوبت از سمت جنوب شرق، بارش پراکنده باران و وزش باد به عنوان پدیده غالب جوی برای استان پیش بینی می شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: در پی نفوذ رطوبت هوا از سمت جنوب شرق، رگبار پراکنده باران و همچنین وزش باد، بیشتر نقاط استان همدان را فرا می گیرد.

وی افزود: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت آینده صاف تا قسمتی ابری، همراه با افزایش ابر و وزش باد، غبار محلی و بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

باقری شکیب عنوان کرد: به دلیل افزایش رطوبت هوا و تشکیل ابرهای محلی، احتمال بارش پراکنده باران در مناطق کوهستانی و شمالی استان همدان وجود دارد.

وی تصریح کرد: میزان بارش ها به صورت قطره ای و بسیار اندک است و طوری که بیشتر موجب خاک گرفتگی خودروها می شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان افزود: در ساعت های بعد از ظهر به صورت موقت سرعت وزش باد در نقاط مختلف استان همدان افزایش می یابد.

وی عنوان کرد: از فردا با کاهش میزان رطوبت هوا، بارش های پراکنده نیز متوقف می شود.

باقری شکیب خاطرنشان کرد: اسدآباد و فامنین با ۳۵ درجه سانتیگراد بالای صفر و بهار و همدان  با ۱۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و خنک ترین نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

وی افزود: بیشینه دمای هوای شهر همدان نیز در این مدت به ترتیب ۳۳ درجه سانتیگراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه