English

لزوم برپایی شعائر دینی و مجالس عزای حسینی با رعایت موازین بهداشتی

یکی از مراجع تقلید با صدور پیامی بر لزوم برپایی شعائر دینی و مجالس عزای حسینی با رعایت موازین بهداشتی تاکید کرد.

لزوم برپایی شعائر دینی و مجالس عزای حسینی با رعایت موازین بهداشتی

به گزارش خبرگزاری موج قم، متن پیام آیت الله علوی گرگانی به شرح زیر است:

ماه محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر و غلبه راه حق بر مسیر باطل است، دهه اول محرم زمینه‌ای برای احیای فریضه مهم و حیاتی امر به معروف و نهی از منکر و تذکری برای عموم مومنین نسبت به اهمیت این دو فریضه الهی است.

پیام حاکیست: از جمله مهم ترین موارد امر به معروف و نهی از منکر برپایی شعائر دینی و مجالس عزای حسینی با رعایت موازین بهداشتی و دستورات مسئولین امر است که می تواند مقدمه ای برای احیای ارزشهای دینی و آگاهی دادن جامعه نسبت به مبارزه با منکرات باشد.

پیام می‌افزاید: اینجانب به آحاد مومنین بخصوص جوانان عزیز توصیه می‌کنم که نسبت به عزاداری و احیای ارزش‌های دینی در جامعه کوشا بوده و مسئولین مربوطه نیز در این جهت تلاش کنند.

پیام ادامه یافته‌است: منکراتی همچون تجمل گرایی، فساد، پولشویی، رشد بی حجابی و پوشش های نامناسب، رشوه، ربای بانکی و غیر بانکی، رشد سبک زندگی غربی، بی عفتی در حال رشد در فضای مجازی و حقیقی، بی‌عدالتی و تبعیض، اسراف منابع، عدم توجه کافی به حفظ محیط زیست، گسترش فضای تهمت زنی و شایعه پراکنی در برخی رسانه ها، تماما مصداق‌های بارز منکر است و باید با عزم ملی و احساس وظیفه عمومی و نهی از منکر جلوی رشد آن گرفته شده و با برنامه‌ریزی دقیق و مستمر و مدیریت شده مسئولان امر و حمایت و تشویق ناهین از منکر در مسیر تحقق جامعه الهی قدم برداریم.

در پایان تصریح شده‌است: امید است خداوند متعال زمینه هدایت جامعه به سمت تعالی اسلامی و دینی و فرج برای مستضعفین را فراهم نماید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه