English

ولی‌الله جغتایی:

افزایش ۲ برابری تولید مرغ در سبزوار

رییس شبکه دامپزشکی سبزوار بیان کرد: نظارتهای بهداشتی و تخصصی بر فعالیت حرفه‌ای پرورش‌دهندگان طیور از جمله مرغ و همچنین تمامی اطلاعات مربوط به فرایند پرورش و دیگر موارد ثبت می گردد.

افزایش ۲ برابری تولید مرغ در سبزوار

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، ولی‌الله جغتایی رییس شبکه دامپزشکی سبزوار عنوان کرد: امسال ۱۵ هزار و ۲۰۰ تُن گوشت مرغ در این شهرستان تولید شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲ برابر شده است.

جغتایی در ادامه این خبر اضافه کرد: برای تولید این مقدار گوشت مرغ هفت میلیون و ۶۰۴ قطعه جوجه‌ریزی در ۳۲۰ مرغداری‌ سبزوار انجام شده است.

رییس شبکه دامپزشکی سبزوار همچنین گفت: تامین به موقع نهاده‌های طیور و توسعه زنجیره صنعت مرغ از عوامل رغبت مرغداران سبزواری به افزایش جوجه‌ریزی بوده که موجب افزایش تولید گوشت مرغ در سبزوار و عرضه آن در بازار شده است.

رییس شبکه دامپزشکی سبزوار تصریح کرد: مدت هر دوره جوجه‌ریزی را ۶۰ تا ۷۰ روز و مجوز جوجه‌ریزی برای واحدهای مرغداری در صورت رعایت ضوابط بهداشتی و در نظر گرفتن فاصله زمانی بین دو دوره جوجه‌ریزی، صادر می‌شود.

وی تاکید کرد: نظارتهای بهداشتی و تخصصی بر فعالیت حرفه‌ای پرورش‌دهندگان طیور از جمله مرغ و همچنین تمامی اطلاعات مربوط به فرایند پرورش مرغ شامل جوجه‌ریزی، واکسیناسیون، بروز و درمان بیماریهای طیور در سامانه "پایش و مراقبت بیماریهای طیور" ثبت می‌شود.

جغتایی در خاتمه خاطر نشان کرد: فعالان صنعت مرغداری در سبزوار با تولید سالانه ۳۰ میلیون قطعه مرغ، یک چهارم گوشت مرغ مصرفی خراسان رضوی را تولید می‌کنند و ۳۶۵ واحد مرغداری گوشتی و ۱۲ واحد مرغ تخم‌گذار در این شهرستان دایر است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه