English

رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسدآباد

تعداد بیماران بستری و کرونایی شهرستان آمار دو تا سه برابری را نشان می‌دهد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسدآباد با اشاره به اینکه برای جلوگیری از پر شدن تخت‌های بخش کرونا بیماران سرپایی که دارای حال بدی نیستند با دریافت دارو در منزل قرنطینه می‌شوند، تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به شرایط قرمز شهرستان تعداد بیماران بستری و کرونایی شهرستان آمار دو تا سه برابری را نشان می‌دهد.

 تعداد بیماران بستری و کرونایی شهرستان آمار دو تا سه برابری را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری موج همدان، ایرج صالحی  رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد با اشاره به  اینکه در حال حاضر با  توجه به شرایط قرمز شهرستان تعداد بیماران بستری و کرونایی شهرستان آمار دو تا سه برابری را نشان می‌دهد اظهار کرد: قبل از شرایط قرمز شهرستان ۱۰ درصد از تست‌های سریع مثبت بودند که این آمار به ۴۰ درصد افزایش یافته ،ضمن اینکه تست‌های PCR شهرستان نیز در حال حاضر بالای ۵۰ درصد مثبت هستند.

وی افزود: بخش کرونایی بیمارستان قائم با ظرفیت ۴۰ تخت بوده که با مدیریت انجام شده توسط مجموعه بیمارستان و معاونت درمان تخت‌های این بیمارستان خوشبختانه پر نشده‌اند.

وی با بیان اینکه تا روز گذشته از شش تخت موجود ICU بخش کرونایی تنها یک تخت اشغال بوده است، افزود: در پیک پنجم کرونا تعداد مرگ‌و میر و تعداد افراد بستری به نسبت پیک پنجم تاکنون از کاهش برخوردار است که علت این امر را می‌توان واکسیناسیون بخشی از گروه‌های هدف جمعیت شهرستان دانست.

صالحی با بیان اینکه برای جلوگیری از پر شدن تخت‌های بخش کرونا بیماران سرپایی که دارای حال بدی نیستند با دریافت دارو در منزل قرنطینه می‌شوند، تصریح کرد: در حال حاضر با  توجه به شرایط قرمز شهرستان تعداد بیماران بستری و کرونایی شهرستان آمار دو تا سه برابری را نشان می‌دهد.

صالحی با بیان اینکه ویروس کرونا با افزایش بیماران کرونایی شهرستان درگردش است، گفت: در پیک پنجم کرونا اکثر افرادی که هنوز کرونا نگرفته‌اند در شهرستان درگیر کرونا شده‌اند.

وی با اشاره به  اینکه واکسیناسیون کرونا همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مهار بیماری کارساز خواهد بود، تصریح کرد: متأسفانه در پیک پنجم کرونا مردم با عادی انگاری نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی‌تفاوت شده‌اند و رعایت نمی‌کنند.

صالحی افزود: سراسر کشور و به تبع آن شهرستان اسدآباد وارد پیک پنجم کرونا شده‌اند و در همین رابطه سه هفته سخت خواهیم داشت که هفته اول آن آغاز شده و برای کنترل پیک دوهفته باقی مانده است.

صالحی با درخواست از شهروندان و مردم درتداوم  رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از هرگونه عادی انگاری کرونا، خاطرنشان کرد: پیک پنجم کرونا با آمدن محرم همراه شده که در این رابطه لازم است مصوبات و موارد پروتکل‌های بهداشتی در هرگونه مراسمات عزاداری حسینی رعایت شود.

وی اضافه کرد: در آخرین آمارها تجمعات جشن و عروسی با ۲۹ درصد و تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی با ۶۹درصد از مهمترین دلایل طغیان و علت کرونا در استان همدان شناخته شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه