English

کارشناس مسوول باغبانی جهاد کشاورزی سمیرم خبر داد:

پیش بینی برداشت بیش از ۸ تن سیب گلاب از باغات سمیرم

کارشناس مسوول باغبانی جهاد کشاورزی سمیرم گفت: امسال پیش بینی می شود بیش از 8 تن سیب گلاب از باغات سمیرم برداشت شود.

پیش بینی برداشت بیش از 8 تن سیب گلاب از باغات سمیرم

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، کیارش سامی با بیان اینکه حدود ۲ هزار هکتار از مجموع باغ‌های سمیرم به سیب گلاب اختصاص دارد، بیان کرد:پیش بینی می‌شود امسال حدود هشت هزار تن سیب مرغوب تا اواسط مردادماه در سمیرم  برداشت شود.

به گفته وی، سال گذشته ۶ هزار تن سیب گلاب بهاره در شهرستان سمیرم تولید و برداشت شد که امسال ۲ هزار تُن بیشتر از سال قبل خواهد بود.

کارشناس مسوول باغبانی جهاد کشاورزی سمیرم افزود: بیشترین حجم تولید و برداشت سیب گلاب از بخش مرکزی با بیش از ۲ هزار تُن سیب پیش‌بینی شده و بعد از آن باغ‌های گلاب بخش‌های پادنای بزرگ و وردشت، بیشترین میزان تولید را دارند.

این مقام مسئول، سرمازدگی فصل بهار و تداوم خشکسالی را ۲ عامل مهم در کاهش تولید سیب گلاب عنوان کرد و گفت: تا قبل از بروز خشکسالی‌ها و در سال‌های عادی حدود ۳۰ هزار تُن سیب گلاب بهاره و پاییزه در این شهرستان تولید و برداشت می‌شد.

وی افزود: سیب‌های گلاب در جنوب، شرق و مرکز سمیرم زودتر رسیده و چیده می‌شود و سیب‌های روستاها و مناطق شمالی نیز در حال برچید شدن تا پایان مرداد جاری است.

سامی گفت: گلاب کُهنز، سلطانی و اصفهان از ارقام سیب گلاب بهاره و پاییزه خطه کوهستانی سمیرم محسوب می‌شوند.

کارشناس مسوول باغبانی جهاد کشاورزی سمیرم بیان داشت: حدود ۹۰ درصد از باغات سیب گلاب استان در شهرستان سمیرم و بخش‌هایی دیگر در شهرستان‌های شهرضا، دهاقان و کاشان قرار دارند.

به گزارش موج؛ سالانه افزون بر۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تُن انواع سیب گلاب، گلدن و رِد در سمیرم تولید و بخش زیادی از آن به کشورهای اروپایی و عرب حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه