English

هیئت‌‎های مذهبی بقاع متبرکه را خانه خود بدانند

رئیس سازمان اوقاف گفت: هیئت‌ها باید بقاع متبرکه را خانه خود بدانند و در مسیری قاعده‌مند برای این همکاری و هماهنگی گام بردارند.

هیئت‌‎های مذهبی بقاع متبرکه را خانه خود بدانند

به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی در نشست مجازی با مداحان سراسر کشور که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد اظهار کرد: مداحان جزو گروه‌های مرجع مردم به خصوص اهالی هیئت و مراسم مذهبی محسوب می‌شوند بنابراین توجه مداحان به مسائل اجتماعی و شعور حسینی امری ضروری است.

وی افزود: مداحان دارای وظایف شرعی و الهی ویژه‌ای هستند که همواره به آنها پایبند بوده و زین پس هم با دقت کامل به آنها عمل می‌کنند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه داعش در عراق و سوریه و دیگر مناطق برای از بین بردن اسلام ناب به وجود آمدند گفت: دشمنان برای فرهنگ تشیع برنامه‌های گوناگونی دارند و می‌خواهند این مکتب را از ماهیت اصلی خود تهی کنند بنابراین هجمه به فرهنگ عاشورا فراوان دیده می‌شود.

وی ادامه داد: بر این اساس از مداحان می‌خواهیم شور و شعور حسینی را پر رنگ‌تر کنند زیرا هیئت‌های مذهبی همواره مردم را به حسینی شدن، حسینی ماندن و حسینی مردن تشویق کرده‌اند و نقش موثری در این زمینه داشته‌اند.

خاموشی با بیان اینکه هر مسئله‌ای ممکن است با آسیب‌هایی همراه باشد گفت: سعی شده در همه مراسمی که با محوریت بقاع متبرکه برگزار می‌شوند، از رشد، بالندگی و عقلانیت برخوردار باشند و تمام مسائل مربوط به شعور حسینی و شور حسینی در آنها رعایت شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد: عقلانیت، محور اساسی فرهنگ عزاداری محرم و صفر است و این مسئله در مکتب تشیع، جایگاه والایی دارد.

وی با اشاره به اینکه امام راحل، نهضت اسلامی را با اتکا به همین فرهنگ و اندیشه آغاز کردند گفت: مقاومت در برابر انواع فشارهای دشمنان اعم از جنگ سخت نظامی، جنگ نرم و تحریم‌ها نیز ثمره آشنایی مردم با اندیشه ناب تشیع و فرهنگ حسینی است.

خاموشی با بیان اینکه وظیفه خود می‌دانیم در هنگامه سختی‌ها و مشکلات مانند شیوع کرونا و فشارهای اقتصادی، به دیگران کنک کنیم خاطرنشان کرد: اجرای برنامه‌های مهم فرهنگی، مذهبی و معیشتی توسط اوقاف و با محوریت بقاع متبرکه در همین راستا بوده است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: امسال هم مانند سال گذشته در برگزاری مراسم مذهبی ماه محرم، محدودیت‌هایی داریم زیرا شرایط شیوع کرونا همچنان پابرجاست بنابراین دستورالعمل ویژه بهداشتی برای بقاع متبرکه تدوین و به ادارات کل اوقاف سراسر کشور ابلاغ شده است.

وی تصریح کرد: هیئت‌های مذهبی هم در این بین نقش مهمی دارند و در هماهنگی کامل با بقاع متبرکه برای برگزاری مراسم هستند، هیئت‌ها باید بقاع متبرکه را خانه خود بدانند و در مسیری قاعده‌مند برای این همکاری و هماهنگی گام بردارند.

خاموشی با اشاره به انتخاب آیت‌الله رئیسی به عنوان رئیس جمهور منتخب مردم ایران گفت: ایشان را کاملا می‌شناسم، فردی هیئتی است که اهتمام ویژه‌ای برای پذیرش این مسئولیت داشته و به شدت نسبت به ترویج فضای معنوی در جامعه کوشاست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه