English

استاندار کرمانشاه:

طلوعی مسیرهای روشن کلانشهر شدن کرمانشاه را می شناخت

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه طلوعی را یک شهردار جهادی، برنامه محور و ریسک پذیر دانست که وجودش برای مدیریت کلانشهر کرمانشاه الزامی است.

طلوعی مسیرهای روشن کلانشهر شدن کرمانشاه را می شناخت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، طی جلسه‌ای با حضور استاندار کرمانشاه، فرمانده سپاه نبی اکرم(ص)، جمعی از مسئولان استان و تعداد زیادی از پرسنل شهرداری کرمانشاه امروز شهردار کرمانشاه از سمتش استعفا داد و خداحافظی کرد.

در این مراسم استاندار کرمانشاه گفت: زمانی که به کرمانشاه آمدم اولین اولویتم این بود که جایگاه کرمانشاه را در غرب کشور ارتقا دهم، برای همین بررسی کردم و متوجه شدم کرمانشاه شاخص های لازم برای کلانشهر شدن را دارد.

وی افزود: با پیگیری هایی که انجام دادیم در نهایت بعد از 25 سال که هیچ کلانشهری در کشور ثبت نشده بود، کرمانشاه توانست عنوان نهمین کلانشهر کرمانشاه را به خود بگیرد.

بازوند تصریح کرد: کلانشهر شدن فقط یک اسم نیست و باید زیرساخت ها خاصی برای آن ایجاد شود و احساس من این بود که شرایط کرمانشاه با سایر کلانشهرها همخوانی ندارد.

وی افزود: بطور مثال بودجه کرمانشاه در آن زمان 800 میلیارد تومان بود حالا آنکه بودجه کلانشهرهای دیگر حداقل سه تا چهار هزار میلیارد و بعضا به 12 هزار میلیارد تومان هم می رسد.

بازوند گفت: به این نتیجه رسیدیم که فردی باید در شهر کرمانشاه به عنوان شهردار انتخاب شود که از این شهر نحیف و ضعیف یک کلانشهر بسازد.

 استاندار کرمانشاه ادامه داد: با شناختی که از آقای طلوعی به دست آوردم، در همان جلسات اول احساس کردم ایشان همان فردی است که می تواند این تحول را ایجاد کند و در جلسه معارفه هم به او گفتم که شهرداری و استانداری یک خانواده هستند و همه باید در خدمت شهر باشند.

وی افزود: زمانی که ایشان شهرداری را تحویل گرفتند کرمانشاه یک موجود نحیف و بی جان بود اما حقیقتا با حضورشان شاهد تغییرات اساسی در این شهر بودیم.

بازوند گفت: اولین اثرگذاری حضور طلوعی، بحث ارتقا بودجه شهر بود که از 800 میلیارد تومان در این شرایط اقتصادی نامناسب به سه هزار میلیارد تومان رسید که حقیقتا کار راحتی نیست.

وی افزود: اینکه هر ماه 45 میلیارد تومان بابت حقوق پرسنل شهرداری پرداخت شود، آن هم در این شرایط اقتصادی کار بزرگی است که طلوعی به خوبی از عهده آن برآمد.

بازوند به جذب سرمایه گذاران و بخش خصوصی در شهرداری کرمانشاه هم اشاره کرد و آن را یک دستاورد بزرگ برای طلوعی دانست و افزود: نوآوری های بسیاری را در مدیریت شهرداری در زمان حضور طلوعی در شهرداری کرمانشاه شاهد بودیم و قطعا خروجی این اقدامات در سالهای آتی اثرات خود را بر افزایش سرانه درآمد مردم شهر خواهد گذاشت.

استاندار کرمانشاه از توسعه فضای سبز شهری هم به عنوان یکی از اقدامات خوب شهردار کرمانشاه یاد کرد و افزود: در بحث سیل سال 98 که 25 استان کشور را درگیر کرد، استان کرمانشاه کمترین آسیب را دید و شاهد بودم که در همین شهر کرمانشاه نیروهای شهرداری چه خدمات رسانی کردند که کمترین آسیب متوجه شهروندان شود.

وی یادآور شود: هر زمان که از کار طلوعی شهردار کرمانشاه تعریف می کنم منظور خانواده بزرگ شهرداری است که همه صادقانه و مجاهدانه پای کار بوده اند.

استاندار کرمانشاه گفت: یکی دیگر از کارهای خوب طلوعی تدوین همین سند چشم انداز شهر کرمانشاه است که مسیر توسعه شهر را مشخص کرده و از اعمال سلیقه ها جلوگیری می کند.

وی ابراز امیدواری کرد: شورای شهر جدید این سند را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.

بازوند در ادامه با بیان اینکه طلوعی یک ماه پیش موضوع استعفای خود را مطرح کرده بود گفت: ایشان همان زمان عنوان کردند که پایان تیرماه استعفا می دهند اما من مخالفت کردم و  خواستم که بمانند.

استاندار کرمانشاه در پایان گفت: امیدوارم کسی که این سند چشم انداز پنج ساله توسعه کرمانشاه را تدوین کرده خودش بماند و آن را به بهترین نحو اجرا کند تا شاهد برکات آن در کرمانشاه باشیم.

در پایان این مراسم مدال افتخار شهروندی از سوی استاندار کرمانشاه به سعید طلوعی اهدا شد. همچنین خانواده سردار شهید اکبر نظری هم با اهدای هدیه ای به نمایندگی از خانواده شهدای شهر کرمانشاه از سعید طلوعی و اقدامات او تجلیل کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه