English

حسن افتخاری:

گازرسانی به نیروگاه‌های برق خراسان رضوی، افزایش ۲۳ درصدی داشته است

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی بیان کرد: روزانه بیش از ۲۶ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در نیروگاه‌های منطقه خراسان مصرف شد که این میزان به تنهایی بیشتر از تولید یک فاز پارس جنوبی و رکوردی بی سابقه است.

گازرسانی به نیروگاه‌های برق خراسان رضوی، افزایش ۲۳ درصدی داشته است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حسن افتخاری مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی اعلام کرد: افزون بر یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعب گازطبیعی در چهار ماهه ابتدای امسال تحویل نیروگاه‌های تولید برق خراسان رضوی شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.

حسن افتخاری در ادامه این خبر عنوان کرد: در پی افزایش دما و به تبع آن رشد مصرف برق در بخش خانگی، مصرف گاز در بخش نیروگاهی استان هم به بالاترین سطح خود رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی همچنین افزود: در روز‌های پایانی تیرماه و روز‌های ابتدایی مردادماه امسال، روزانه بیش از ۲۶ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در نیروگاه‌های منطقه خراسان مصرف شد که این میزان به تنهایی بیشتر از تولید یک فاز پارس جنوبی و رکوردی بی سابقه در تاریخ مصرف گاز بخش نیروگاهی منطقه خراسان است.

وی در ادامه تصریح کرد: مجموع گاز مصرفی استان در مدت چهار ماهه اول امسال سه میلیارد و ۸۳۸ میلیون مترمکعب بوده و از این آمار یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعب در بخش نیروگاهی، یک میلیارد و ۴۰۴ میلیون مترمکعب در بخش خانگی، تجاری و صنایع جزء و ۷۴۱ میلیون مترمکعب هم در صنایع فولاد، سیمان و حمل و نقل استان به مصرف رسید.

وی بیان کرد: کارکنان واحد‌های تابعه شرکت ملی نفت و شرکت ملی گاز در خراسان رضوی در شرکت‌های بهره برداری نفت و گاز شرق، پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد، منطقه چهار عملیات انتقال گاز و شرکت گاز استان باوجود همه گیری و شیوع گسترده ویروس کرونا ادامه دارد.

افتخاری در خاتمه تاکید کرد: با مجاهدت، تلاش شبانه روزی و بدون وقفه حتی در ایام قرمز کرونا و در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به سال حمایت و پشتیبانی از تولید نام‌گذاری شده است در کنار تامین پایدار گاز طبیعی بخش‌های خانگی، تولیدی، صنعتی و حمل و نقل (CNG)، در زمینه تامین حداکثری گاز مصرفی نیروگاه‌های تولید برق منطقه خراسان نیز اقدام کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه