English

نقش رسانه ملی در احیای آیین‌های سنتی عزاداری مردم ایران

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما گفت: تلاش می‌کنیم در قالب برنامه‌ها و پوشش برنامه هیئت‌ها، آیین‌های سنتی عزاداری مردم ایران را احیا کنیم.

نقش رسانه ملی در احیای آیین‌های سنتی عزاداری مردم ایران

به گزارش خبرگزاری موج قم، جواد شیخ‌ اکبری در نشست مجازی رئیس سازمان اوقاف با مداحان سراسر کشور که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد اظهار کرد: فعالیت رسانه‌ای در حوزه ترویج فرهنگ ناب تشیع و اندیشه حسینی، اهمیت ویژه‌ای دارد و رسانه ملی و شبکه قرآن هم خود را خادم دستگاه حسین(ع) می‌داند.

وی افزود: از هیئت‌های مذهبی و مسئولان اوقاف و امور خیریه می‌خواهیم آنچه در مورد تبیین هیئت تراز حسینی و حفظ آداب و سنن اصیل مردم ایران در اقامه عزای اباعبدالله الحسین(ع) در نظر دارند را به شبکه قرآن و معارف سیما منتقل کنند تا در برنامه‌سازی‌ها و پوشش برنامه‌های مربوط به هیئت‌های مذهبی مورد استفاده قرار بگیرد.

مدیر شبکه قرآن با بیان اینکه ممکن است برخی آیین‌های سنتی عزاداری در مناطق مختلف به دست فراموشی سپرده شده باشد گفت: لازم است این سنت‌ها احیا و عزاداری واقعی همراه با شور و شعور حسینی در جامعه ترویج شود.

وی با اشاره به محدودیت‌های اجتماعی به خاطر شیوع کرونا عنوان کرد: بسیاری از مردم دوست دارند در مراسم مذهبی شرکت کنند ولی امکان چنین کاری را ندارند بنابراین رسانه ملی و شبکه‌های تلویزیونی، سهم بسزایی در اقامه عزای حسینی در منازل دارند.

شیخ اکبری تصریح کرد: تلاش می‌کنیم به سهم خود، قطره‌ای از دریای با عظمت شور و علاقه مردم ایران به اباعبدالله الحسین(ع) را به تصویر بکشیم و فضای محرم را به خانه‌ها بیاوریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه