English

دستورالعمل بهداشتی مجالس محرم به بقاع متبرکه ابلاغ شده است

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف گفت: دستورالعمل ویژه بهداشتی برای برگزاری مجالس عزاداری ماه محرم تدوین و به استان‌ها ابلاغ شده است.

دستورالعمل بهداشتی مجالس محرم به بقاع متبرکه ابلاغ شده است

به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت‌الاسلام غلامرضا عادل در نشست مجازی رئیس این سازمان با مداحان سراسر کشور اظهار کرد: در سال ۹۸ بیش از ۱۲ هزار هیئت و حدود ۳ هزار مسجد و نیز ۱۱۰ هیئت شاخص مورد حمایت قرار گرفتند.

وی افزود: در سال ۹۹ سمت و سوی این حمایت‌ها و برگزاری مراسم مذهبی در راستای اطعام نیازمندان و با رعایت مسائل شرعی قرار گرفت و به این ترتیب تهیه بسته‌های ارزاق و توزیع بین مجاورین بقاع متبرکه در دستور کار قرار گرفت.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه ۳۹۰ هزار بسته با میانگین ارزش هر یک ۵۰۰ هزار تومان در سال گذشته بین نیازمندان توزیع شده است گفت: در این مدت ۹ میلیون و ۳۴۲ هزار بسته بهداشتی نیز تهیه و توزیع شده است.

وی از طبخ و توزیع ۵ میلیون پرس غذای گرم بر اساس نیت واقفان در سراسر کشور خبر داد و عنوان کرد: در سال ۹۹ بیش از ۱۵۰ هیئت شاخص در سراسر ایران از حمایت ۵ میلیارد تومانی استفاده کردند.

عادل ادامه داد: در سال جاری در نظر داریم چنانچه شرایط مساعد باشد، ۲۰۰ نمایشگاه با عنوان شمیم حسینی در ۲۰۰ بقعه شاخص سراسر کشور برگزار شود.

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه حمایت از ۲۵ هزار هیئت و ۱۰ هزار مسجد و ۴۰۰ هیئت شاخص طی سال جاری در دستور کار قرار دارد گفت: برای این منظور ۶۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی افزود: با استفاده از تجربه سال گذشته، مراسم مذهبی ماه محرم و صفر در فضای باز بقاع متبرکه برگزار می‌شود همچنین با هیئت‌های مذهبی هماهنگ شده تا در بقاع شاخص مستقر شوند که به این ترتیب تاکنون ۴۵۰ هیئت هماهنگی لازم را انجام داده‌اند.

عادل با اشاره به تدوین دستورالعمل بهداشتی برگزاری مراسم ماه محرم توسط سازمان اوقاف خاطرنشان کرد: سلامت مردم برای سازمان اوقاف اهمیت دارد بنابراین از تمام ظرفیت‌ها برای برگزاری مراسم مذهبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواهیم داشت.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف تصریح کرد: در زمینه حمایت از مداحان، تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد دعبل خواهیم داشت تا ۵۵۰ نفر به مدت ۲ سال حمایت شوند همچنین ۱۵۰۰ نفر روحانی مستقر در روستاها در تفاهم با سازمان تبلیعات به مدت ۱۵ ماه تحت حمایت قرار می‌گیرند.

وی اضافه کرد: آمادگی اعزام روزانه ۵ هزار مبلع برای مجالس خانگی وجود دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه