English

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی نوشهر خبر داد:

تولید ۳۰۰۰ تن گلابی در نوشهر به ارزش اقتصادی ۶۰۰ میلیاردی

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی نوشهر گفت: پیش بینی می شود امسال 3 هزار تن گلابی با ارزش اقتصادی 600 میلیارد ریال در مناطق کوهستانی بخش کجور این شهرستان تولید شود.

تولید 3000 تن گلابی در نوشهر به ارزش اقتصادی 600 میلیاردی

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، مرادعلی تیر با اشاره به مناسب بودن شرایط آب و هوا برای تولید بیشتر گلابی در باغات کشاورزی بخش کجور شهرستان نوشهر، اظهار داشت: این شهرستان دارای 150 هکتار باغ گلابی بوده که 100 هکتار آن بارور  و 50 هکتار آن غیربارور است.

وی با بیان اینکه گونه های کشت‌شده در مناطق بالادست این شهرستان از نوع بیروتی، درگزی، دوشنر و اسپادانا با پایه رویشی کوئینز E است، ادامه داد: با کشت این ارقام در سطح کم با تعداد بیشتر درخت می توان سطح تولید را افزایش داد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی نوشهر تصریح کرد: در حال حاضر حدود 150 هکتار از اراضی بخش کجور توسط 500 بهربردار در روستاهای کیاکلا، سماء بیشترین سطح زیر کشت گلابی را دارد.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود امسال 3 هزار تن گلابی با ارزش اقتصادی 600 میلیارد ریال در مناطق کوهستانی بخش کجور این شهرستان تولید شود، گفت: میانگین برداشت گلابی 30 تن در هر هکتار است که به طور متوسط هر کیلو 200 هزار ریال از باغدار خریداری می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه