English

فن بازار منطقه ای استان یزد، حائز رتبه برتر منطقه ای در کشور

دبیر شبکه ملی فن بازار، فن بازار منطقه ای یزد را از موفق ترین فن بازار های کشور دانست.

فن بازار منطقه ای استان یزد، حائز رتبه برتر منطقه ای در کشور

به گزارش خبرگزاری موج یزد، محمدصالح خالقی در گفت و گوی اختصاصی با روابط عمومی پارک علم و فناوری یزد، با بیان اینکه در اکوسیستم نوآوری و فناوری دو موضوع توسعه فناوری و توسعه بازار فناوری مطرح است، گفت: موضوع توسعه فناوری توسط نهادهای مختلف بسیار مورد بحث قرار گرفته و در حال حاضر تنها ساز و کار مداوم و فرایندی در حوزه توسعه بازار فناوری، مقوله فن بازار است.

وی یکی از وظایف شبکه فن بازار ملی ایران را توسعه فن بازارهای منطقه‌ای در استان‌های مختلف کشور دانست و گفت: مهم‌ترین اولویت و هدف فن‌بازارهای تخصصی و منطقه‌ای که بازوی اجرایی شبکه ملی فن‌بازار هستند، به هم‌رسانی دو سوی عرضه و تقاضا در زنجیره فناوری و نوآوری است. تا کنون بیش از ۲۵ فن بازار منطقه‌ای در استان‌ها ایجاد شده که با ادامه این روند در سال جاری، تمامی استان‌ها تحت پوشش حمایت از عرضه و تقاضای فناوری قرار می‌گیرد.

خالقی تصریح کرد: توسعه فن بازارهای تخصصی، توسعه شبکه بروکری، ایجاد سامانه آنلاین فن بازار ملی ایران و برگزاری رویدادهای توسعه بازار، از دیگر وظایف شبکه ملی فن بازار ایران است.

دبیر شبکه ملی فن بازار، در زمینه فن بازارهای منطقه ای، گفت: تولیت دفاتر فن بازار منطقه ای با یک نهاد دولتی مرتبط به فناوری است، که در فن بازار یزد این مسئولیت بر عهده پارک علم و فناوری یزد بوده است. فعالیت اجرایی آن ها را هم یک کارگزار متخصص در امور توسعه بازار انجام می دهد.

خالقی با بیان اینکه یک شورای راهبری به ریاست استاندار هر استان نیز برای تسهیل راهبری و برداشتن موانع فن بازارهای منطقه ای فعالیت می کند، گفت: فعالیت دفتر فن بازار منطقه ای این است که در محدوده جغرافیایی خود با توجه به دستورالعمل ها، آموزش ها، امکانات و شبکه فن بازار ملی، مبادلات را تسهیل کند.

وی با اشاره به کسب عنوان برترین فن بازار منطقه ای کشور برای سومین سال متوالی توسط فن بازار منطقه ای استان یزد،گفت: فن بازار منطقه ای استان یزد در سال ۹۴ به شبکه ملی فن بازار اضافه شده و پارک علم و فناوری یزد به عنوان متولی این فن بازار، در مقوله توسعه بازار تاثیر گذار است .

خالقی افزود: مجموعه اضلاع فن بازار منطقه ای یزد، شامل متولی،کارگزار و شورای راهبردی بسیار خوب و فعال عمل کرده اند.

وی عملکرد کارگزار فن بازار منطقه ای استان یزد را از عوامل مهم در برتری این فن بازار دانست و گفت: شرکت سورنا با مدیریت قوی و پرسنل متخصص، یکی از برترین شرکت های فعال در حوزه توسعه بازار در کشور است. یکی دیگر از عوامل موفقیت فن بازار یزد هم ثابت بودن کارگزار در طول فعالیت فن بازار بوده است.

خالقی افزود: جلسات شورای راهبری در استان یزد نیز به طور منظم برگزار شده۷ و این سه رکن زمینه ساز چند سال متوالی برتری فن بازار یزد به عنوان بهترین فن بازار منطقه ای کشور بوده است.

وی نود درصد امتیاز های در نظر گرفته شده برای این انتخاب را مربوط به نحوه اجرای برنامه های ابلاغی شبکه ملی به فن بازارهای منطقه ای دانست و گفت: ما در ابتدای هر سال برنامه ای را به دفاتر فن بازار منطقه ای، ابلاغ می‌کنیم که در پایان سال 99، بیشترین نزدیکی فعالیت ها به برنامه ابلاغی مربوط به فن بازار یزد بوده است .

خالقی افزود: شاخص های عملیاتی این برنامه ها در چهار حوزه بازاریابی محصولات دانش بنیان فناورانه، سرمایه‌گذاری و تسهیل آن در اکوسیستم استان، رفع نیاز فناورانه توسط شرکتهای دانش بنیان و جریان سازی موضوع توسعه بازار در استان بوده است.

وی تصریح کرد: تعامل با دیگر فن بازارهای منطقه ای و شبکه ملی فن بازار و شبکه سازی و نظم و انضباط نیز از دیگر شاخص هایی است که شبکه ملی فن بازار در سیستم ارزیابی خود در نظر می‌گیرد و در مجموع آنها فن بازار یزد برتر شد

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه