English

تاکید بر اهمیت حمایت دستگاه های اجرایی از پارک علم و فناوری

در بازدید امام جمعه یزد از پارک علم و فناوری یزد بر اهمیت حمایت دستگاه های اجرایی از پارک علم و فناوری تاکید شد.

تاکید بر اهمیت حمایت دستگاه های اجرایی از پارک علم و فناوری

به گزارش خبرگزاری موج یزد به نقل از روابط عمومی پارک، آیت الله ناصری امام جمعه یزد در بازدید از پارک علم و فناوری یزد با بیان اینکه هزاران ایرانی در کشورهای دیگر در رده های بالای علمی و فناوری مشغول کار هستند، گفت: این مساله نشان می دهد استعداد در کشور وجود دارد اما از آن استعداد استفاده نشده و تفکر و تعقل نمی شود بنابراین شما در مجموعه پارک علم و فناوری باید به نخبگان این جرات را بدهید که تفکر کرده و تکنولوژی‌های جدید بسازند.

وی افزود: برای مثال در حوزه کشاورزی در استان، با وجود تمام محدودیت های موجود اعم از کم آبی و شرایط دیگر، در صورت داشتن فکر و اندیشه و نوآوری می توانیم منطقه بزرگ کشاورزی در کشور باشیم.

امام جمعه یزد با اشاره به پیشنهاد تشکیل سه گروه برای جلوگیری از خروج نخبه ها از کشور، گفت: در سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به استان یزد به ایشان هم پیشنهاد دادم که باید گروه های نخبه یاب برای شناسایی و جذب نخبگان در دانشگاه ها، فعال شوند. این مجموعه ها شامل گروه نمونه هدف، برای جلوگیری از تطمیع دانشجویان توسط لابی های آمریکایی در دانشگاه ها و گروهی برای حضور نخبگان در صنایع کشور است.

وی با بیان اینکه باید در هر کارخانه ای گروهی ویژه از جوانان نخبه را به کار گرفته تا با برنامه ریزی رئیس کارخانه، آن ها ابتدا قطعات مورد نیاز و به تدریج کل کارخانه را بدون نیاز به کشورهای خارجی بسازند، تصریح کرد: اگر ظرف ۳ سال این برنامه را اجرایی کنیم، اکثر قطعات کارخانه ها نوسازی شده و نیاز به خارج از کشور از بین می رود.

آیت الله ناصری با اشاره به جمله مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت بی چون و چرای ایشان از علم و دانش و فناوری، گفت: ما از این حوزه حمایت نموده و با توجه به استعداد بالای جوانان یزدی در علم و فناوری از شما می خواهیم این گروه ها را ایجاد کرده و در این مسیر قدم بردارید.

لطفی، رئیس پارک علم و فناوری یزد در آغاز این نشست، ضمن ابراز خرسندی از حضور نماینده ولی فقیه در پارک علم و فناوری یزد، با اشاره به تعداد اندک نیروهای ستادی پارک نسبت به نهادهای دیگر استان، گفت: این مسئله باعث شده پارک علم و فناوری یزد در توزیع بودجه، از توجه و حمایت ها اغلب بی‌بهره باشد و نیازمند لطف و مراقبت و توجه بیشتری به ویژه در استان یزد است.

وی با اشاره به ظرفیت ، سرمایه اجتماعی و نفوذ کلام و منبر امام جمعه یزد در میان مردم، گفت:از شما می خواهم از این نفوذ کلام به هر شکلی که صلاح می دانید در زمینه معرفی و حمایت پارک علم و فناوری یزد و توسعه شرکت‌های دانش بنیان استفاده کنید.

لطفی رییس پارک علم و فناوری یزد با تاکید بر اهمیت حمایت دستگاه های اجرایی و دولتی استان از پارک علم و فناوری یزد و مباحث دانش بنیان، گفت: با عنایت به بیانات مکرر مقام معظم رهبری و مسئولین بلندپایه کشوردر خصوص لزوم توجه به اقتصاد دانش بنیان، درخواست ما این است که در جلسات خود حمایت خاص از پارک علم و فناوری یزد را که در واقع حمایت از جوانان نخبه کشور است گوشزد بفرمایید.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت خیرین در سرمایه گذاری حوزه های دانش بنیان، گفت: از جنابعالی درخواست داریم در جلساتی که با خیرین دارید، توصیه بفرمایید که به شرکت‌های فناور کمک کنند زیرا کلام و دیدگاه جنابعالی در این زمینه بسیار راهگشا خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی