English

آیت الله ناصری یزدی:

مقاومتی نشدن اقتصاد عامل آسیب پذیری کشور در برابر تحریم است

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه مقاومتی نشدن اقتصاد عامل آسیب‌پذیری کشور در برابر تحریم است، گفت: به جای اقتصاد در کشور تجارت داریم.

مقاومتی نشدن اقتصاد عامل آسیب پذیری کشور در برابر تحریم است

به گزارش خبرگزاری موج یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی امام جمعه یزد در نشست شورای راهبردی سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به اینکه دو ماه قبل مسئولان آب و استانداری را خواستم و نسبت به مشکل احتمالی آب به آنها هشدار دادم اظهار داشت: در آن جلسه تاکید شد که باید برای جلوگیری از ایجاد مشکل راهکار داشته باشیم.

وی تصریح کرد: یکی از راهکارهای بیان شده در آن نشست ارتباط و تعامل با مسئولان و مردم استان همجوار بود که امنیت آب استان تامین و حجم مورد نیاز به یزد منتقل شود ولی این اقدام به درستی انجام نشد.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: موضوع دیگر در ارتباط با آب خلیج فارس بود که اگر تکمیل شود، بتوانیم بخشی از آن را به شهرها وارد کنیم تا جلوی مشکلات بیشتر گرفته شود.

ناصری یزدی بر ضرورت تامین منابع پایدار آب برای یزد تاکید کرد و گفت: موضوع اصلی استان یزد بحث آب است و باید نسبت به این موضوع توجه ویژه و لازم را داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در ارتباط با امر به معروف و نهی از منکر همیشه بحث و حرف و حدیث‌های زیادی وجود داشت و اصل موضوع در ارتباط با نهاد متولی آن است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه پیشنهادهایی در ارتباط با وزارت‌خانه یا سازمان زیر نظر مقام معظم رهبری بودن مطرح شد که همه به دلایلی منتفی شد، پیشنهاد من که به مقام معظم رهبری هم ارائه شد این بود که سازمان امر به معروف و نهی از منکر زیرمجموعه قوه قضائیه ایجاد شود و مثل سازمان‌هایی از جمله ثبت اسناد شروع به فعالیت کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان یزد گفت: به این صورت سازمان امر به معروف هم می‌تواند منویات مقام معظم رهبری را دنبال کند و هم با تغییر دولت‌ها سیاست کاری آن تغییر نمی‌کند و می‌تواند فعالیت خودش را ادامه دهد.

ناصری یزدی بر ضرورت توجه به مشکلات اقتصادی تاکید کرد و با اشاره به اینکه در کشور ما باید بین اقتصاد و تجارت تفاوت قائل شویم گفت: در ایران به جای داشتن اقتصاد قوی، تجارت داریم و به این صورت مافیای بخش‌های مخلتف واردات و صادرات و دیگر موضوعات ایجاد می‌شود.

امام جمعه یزد ادامه داد: اقتصاد به معنی قصد و برنامه‌ریزی برای معیشت و رفع مشکلات مردم موضوعی است که باید مورد توجه باشد و اقتصادمان به گونه‌ای شود که در برابر حوادث، تحریم‌ها و فشارها آسیب نبیند و بلایای طبیعی و سایر خطرات نتواند آن را بشکند.

وی با تاکید بر اینکه این نوع اقتصاد نیاز به دانش‌بنیان شدن دارد گفت: تا زمانی که دانش اقتصاد و مقاومت را در کشور تقویت نکنیم نمی‌توانیم در عرصه‌های اقتصادی فعالیتی داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: ما در طول سال‌های مختلف همیشه در ارتباط با تولید و توزیع مشکلات فراوانی داریم و دلیل این مشکلات هم نداشتن اقتصاد مناسب و به جای آن داشتن تجارت در مدیریت مالی کشور است.

ناصری یزدی با بیان اینکه شهید مطهری(ره) بحث اقتصاد را به خوبی تعریف کرده گفت: مسئله بعدی مقاومت است که ما در آن هم با مشکل مواجه هستیم و به دلیل آنکه نتوانستیم اقتصاد خود را مقاومتی کنیم، در برابر تحریم‌ها و تکانه‌ها و فشارهای خارجی جلوی ایجاد مشکل و فشار به مردم را داشتیم.

امام جمعه یزد به مباحث مطرح شده در ارتباط با خانواده اشاره کرد و با بیان اینکه یکی از معضلات کشور ما که دشمن هم بیش از 100 سال است روی آن برنامه دارد به هم ریختن بنیان خانواده است گفت: دشمن از هر روش و وسیله‌ای استفاده می‌کند که بنیان خانواده در ایران را با مشکل مواجه سازد.

وی خاطرنشان کرد: دشمن از 100 سال قبل دانش ما را به گونه‌ای طرح ریزی کرده و متاسفانه همچنان به همان روش عمل می‌کنیم که جوانان ما زحمت بکشند و درس بخوانند و پله‌ها را یک به یک طی کنند ولی باز هم در تمام عرصه‌ها نیازمند غرب باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: در ارتباط با این موضوع جلسات مختلفی برگزار و کتاب‌های زیادی نوشته شده ولی متاسفانه همچنان با مشکل مواجه هستیم؛ یکی از اصلی‌ترین دلایل این مشکلات سطحی‌نگری است که در آموزش داریم.

وی با بیان اینکه زیربنای کشور در تمام حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و موارد مختلف دیگر آموزش است گفت: تا زمانی که ما از کودکستان شروع نکنیم و فرزندانمان ار متدین تربیت نکنیم، همه فعالیت‌هایی که در طول سال انجام می‌دهیم از بین می‌رود.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: هر چقدر هم که برنامه‌های فعلی ما قوی باشد نهایتا می‌توانیم 5 هزار نفر از جوانان را تحت پوشش قرار دهیم ولی اگر به بحث تحول در حوزه آموزش و پرورش ورود کنیم، می‌توان سالانه بر روی چند میلیون نفر از کودکان در کشور کار فرهنگی و دینی انجام دهیم.

ناصری یزدی افزود: اگر دولت جدید بحث ایجاد تحول در آموزش و پرورش را مورد توجه قرار ندهد و آموزش به همین صورتی که هست طی شود، به هیچ عنوان نمی‌توانیم جلوی ایجاد مشکلات فرهنگی و اجتماعی را در جامعه بگیریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه