English

علیرضا قامتی:

بروز پدیده تلخ‌آبی در برخی مناطق شهرستان نیشابور

فرماندار نیشابور گفت: میزان ورودی و برداشت آب از دشت‌ها باید متعادل باشد، از دشت نیشابور به عنوان منطقه‌ای حاد و بحرانی نام برده می شود.

بروز پدیده تلخ‌آبی در برخی مناطق شهرستان نیشابور

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علیرضا قامتی معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه نیشابور اعلام کرد: پدیده تلخ آبی در برخی مناطق نیشابور اتفاق افتاده‌است و این موضوع نتیجه برداشت بیش از حد آب از دشت نیشابور است.

علیرضا قامتی در ادامه بیان کرد: چالش آب و تنش آبی مربوط به یکی دو سال اخیر نیست بلکه از سال ۸۰ پیش در این شهرستان و دیگر مناطق مطرح است، قوانین فعلی در توزیع عادلانه آب را پاسخگوی شرایط بحرانی موجود ندانست و گفت: در صورت عدم اصلاح این قانون، دیگر آبی برای استحصال وجود نخواهد داشت.

فرماندار نیشابور در ادامه گفت: میزان ورودی و برداشت آب از دشت‌ها باید متعادل باشد، از دشت نیشابور به عنوان منطقه‌ای حاد و بحرانی نام برده می شود و در نتیجه برداشت بیش از حد آب از دشت نیشابور، عمق چاه‌ها برای دسترسی به شرب از ۱۷۰ به ۲۴۰ متر افزایش یافته است.

قامتی تصریح کرد: با این اضافه برداشت، کیفیت آب در ابتدا شور و سپس تلخ می‌شود بطوری‌که در برخی مناطق شهرستان این پدیده خطرناک ظهور کرده است.

فرماندار ویژه نیشابور اظهار کرد: خواستار بررسی این چالش در سطح ملی هستم و با اشاره به مصرف ۸۵ درصد آب برداشتی از سفره‌های زیرزمینی توسط بخش کشاورزی، بر اصلاح قوانین در این حوزه با هدف افزایش راندمان تولید در واحد سطح تأکید می‌کنم.

قامتی در خاتمه خاطر نشان کرد: همچنین باید اذعان کرد که نقش رسانه‌ها در ترویج فرهنگ مصرف صحیح آب مهم بوده و برداشت غیرمجاز از خطوط انتقال و شبکه‌های توزیع آب را شرعا حرام خواند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه