English

امام جمعه تبریز:

اگر مشروطه نبود، انقلاب اسلامی به وجود نمی‌آمد/ رسانه‌های خارجی به دنبال ناامن‌ سازی کشور هستند

امام جمعه تبریز گفت: رسانه‌های خارجی و دشمن به دنبال ناامن‌ سازی کشور هستند

اگر مشروطه نبود، انقلاب اسلامی به وجود نمی‌آمد/ رسانه‌های خارجی به دنبال ناامن‌ سازی کشور هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، حجت‌ الاسلام والمسلمین  سید محمد علی آل‌هاشم در خطبه‌های امروز نماز جمعه تبریز اظهار داشت: فرزندان آذربایجان جان و خون را نثار کردند تا از مرز‌های ایران اسلامی و مردم شجاع و صبور خوزستان حفاظت شود و اهواز، الاحوازیه نشود.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه رسانه‌های خارجی و دشمن به دنبال ناامن‌ سازی کشور هستند و دلشان برای ما نمی‌سوزد ادامه داد: هفته گذشته تجمعی با تعداد معدودی در تبریز انجام شد و شعارشان حمایت از خوزستان بود بنده خطاب به این جوانان، آنهایی که تحت تاثیر و القائات رسانه‌های خارجی قرار گرفتند، اعلام می‌کنم عزیزان شما جوانان این کشور هستید مواظب باشید تحت تاثیر دشمن و رسانه‌های خارجی قرار نگیرید.

وی تصریح کرد: آذربایجان اتحاد خود را با خوزستان در هشت سال دفاع مقدس در عمل نشان داده است و از مرزهای کشور در برابر هجوم دشمنان دفاع کرده است.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از خطبه ها به برگزاری مانور دریایی روسیه اشاره کرد و افزود: این رزمایش مشترک با حضور ۵۴ کشتی جنگی از جمله سه ناوچه از ایران، هند و پاکستان و ۴۸ فروند هواپیمای جنگی و ۴ هزار نیروی دریایی برگزار شد و حضور مقتدارنه نیروی دریایی جمهوری اسلامی پیام‌های زیادی داشت.

وی گفت: بررسی مسیر طولانی دریا‌نوردی که با پیمودن ۱۳ هزار مایل دریایی معادل ۲۵ هزار کیلومتر در بدترین فصل سال برای دریانوردی، رکورد بزرگی محسوب می‌شود و نشان از فناوری بالای دریایی ایران است.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم اضافه کرد: اعزام ۲ شناور به روسیه تنها حضور نظامی نیست بلکه نماد برقراری پیوند راهبردی با کشور روسیه است؛ روابطی که چندان به مذاق آمریکا و هم‌پیمانش خوش نیامده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی به سالروز صدور فرمان مشروطیت اشاره و تصریح کرد: انقلاب اسلامی حادثه عظیم تاریخی است و اگر حادثه مشروطه نبود، انقلاب اسلامی به وجود نمی‌آمد، بنابراین حادثه مشروطیت خیلی مهم است و این مسئله تا به امروز درست مطرح نشده است.

وی با بیان اینکه بعد از ورود اسلام به ایران، حادثه مشروطیت یک حادثه استثنایی است افزود: مشروطیت اولین بار این فکر را به وجود آورد که مملکت متعلق به مردم است و مردم هم در اینجا حقی دارند.

خطیب نماز جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از آقای الله‌شکر پاشازاده (رئیس اداره مسلمانان قفقاز) تشکر می‌کنم، وی در مصاحبه‌ای از فتوای امام خامنه‌ای تجلیل کرده و گفته  است، فتوای ایشان نویدبخش در این منطقه و زمینه‌ساز و پیروزی آذربایجان در قضیه قره‌باغ شد.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در ادامه خطبه ها با اشاره به مسئله حقوق کودک اظهار کرد: یکی از نشانه های جوامع در حال رشد توجه ویژه به مسئله حقوق کودک است، جامعه‌ای که در عرصه‌های مختلف حیات زندگانی از حقوق کودک غافل شود، توفیق ایجاد تمدن الهی نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه یکی از دستورات عینی اسلام و مکتب اهل بیت (ع) توجه ویژه به حقوق بنیادین کودکان است گفت: هر پدر و مادری که به ادب کودک بی‌توجه باشد، در محضر پرودگار پاسخگو خواهد بود و هم خانواده و هم مسئولان  موظف هستند زمینه تعلیم و تامین مهارت‌ها را فراهم کنند.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: متاسفانه به علت بحران‌های اقتصادی، در بعضی خانواده‌ها فرصت کافی برای تربیت کودک وجود ندارد و یا برخی  پدران و مادران هم برای تمام برنامه‌ها وقت می‌گذراند و هزینه می‌کنند، اما به کودکان خود توجه چندان ندارند فردای قیامت باید پاسخگو باشند.

وی تصریح کرد: منظور از آزادی کودک، رها کردن کودک برای هر کاری نیست بلکه منظور این است که بیشتر از ظرفیت کودک از او چیزی درخواست نشود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه