English

آیت الله علم الهدی:

معرفت‌شناسی غدیر یک مسئله ضروری است

امام جمعه مشهد بیان کرد: واقعیت غدیر این است که غدیر تاریخ نیست بلکه دارای دو ماهیت فیزیکی و جریانی است.

معرفت‌شناسی غدیر یک مسئله ضروری است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار مضجع نورانی امام رضا(ع)، ضمن تبریک عید سعید غدیر خم، بیان کرد: تا امروز ما درباره غدیر زمانی که بحث می‌شد تنها تحلیل یک مسئله تاریخی بود که در تاریخ صدر اسلام اتفاق افتاد، اما واقعیت غدیر این است که غدیر تاریخ نیست بلکه دارای دو ماهیت فیزیکی و جریانی است.

آیت الله علم الهدی در ادامه اظهار کرد: کلام ما در خطبه اول درباره تقوای عملی در ارتباطات بود، مکرر این امر مقام معظم رهبری که باید تقوا در زندگی روزمره برای مردم تبیین شود را گوشزد کردم؛ تقوا در مقام شعار به درد نمی‌خورد و در عمل ارزش دارد.

امام‌جمعه مشهد بابیان اینکه از هفته گذشته بحث تقوای عملی در ارتباط فرزندان با پدر و مادر را آغاز کردیم، افزود:  امروز به دلیل مقارن شدن با عید غدیر خم و شب میلاد مسعود امام هفتم به موضوع غدیر شناسی می‌پردازیم.

وی ادامه داد: معرفت‌شناسی غدیر یک مسئله ضروری است به‌ویژه اندیشه‌های سیاسی رشد یافته  امروز جامعه ولایی وابسته به امیر المومنین است.

امام چمعه مشهد همچنین افزود: تا امروز ما درباره غدیر زمانی که بحث می‌شد تنها تحلیل یک مسئله تاریخی بود که در تاریخ صدر اسلام اتفاق افتاد.

وی در ادامه گفت: اما واقعیت غدیر این است که غدیر تاریخ نیست بلکه دارای دو ماهیت فیزیکی و جریانی است، ماهیت فیزیکی غدیر که در ذی‌الحجه سال دهم هجرت رخ داد، شایسته گزینی برحسب شایستگی ساختاری است.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: معمولاً در شایسته گزینی ها افراد باهم ارزیابی می‌شوند و شایسته انتخاب می‌شود اما شایسته گزینی برحسب شایستگی ساختاری این است که افراد باهم ارزیابی نمی‌شوند و به خاطر یک ساختار ویژه و آفرینش بسیار خاص فرد مخصوص به‌عنوان شایسته‌ای که شایسته ساخته‌شده است گزینش می‌شود و جریان فیزیکی غدیر خم این‌گونه بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه