English

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا:

تولید انرژی خالص نیروگاه نکا از مرز ۳ میلیارد و ۸۴۲ میلیون کیلووات ساعت گذشت

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا گفت: تولید انرژی خالص نیروگاه نکا از مرز 3 میلیارد و 842 میلیون کیلووات ساعت گذشت.

تولید انرژی خالص نیروگاه نکا از مرز 3 میلیارد و 842 میلیون کیلووات ساعت گذشت

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، محسن نعمتی با اعلام این خبر، اظهار داشت: مجموع انرژی خالص نیروگاه در چهار ماه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 11 درصد افزایش داشت.

وی با اشاره به اینکه در چهارماه اخیر بالغ بر 72 درصد انرژی تولید شده در واحدهای بخاری و حدود 28 درصد در واحدهای بلوک سیکل ترکیبی بدست آمده است، ادامه داد: با توجه به دشواری و حساسیت بسیار زیاد نگهداری و بهره برداری از واحدهای این نیروگاه با گذشت بیش از 4 دهه کارکرد، به دلیل قدمت و عمر بالای تجهیزات، حفظ آمادگی واحدهای این نیروگاه برای تولید پایدار انرژی کار آسانی نیست.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا گفت: با توجه به نیاز شبکه برق کشور و با وجود همه محدودیت های موجود به ویژه در شرایط سخت مقابله با ویروس کرونا، با همدلی و تلاش جهادی و شبانه روزی کارکنان نیروگاه، در حال حاضر تمامی واحدهای نیروگاه جهت تولید پایدار برق و گذر از پیک مصرف در مدار تولید قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: در چهار ماه امسال حدود 35 درصد انرژی تعهدی سالانه نیروگاه طبق برنامه محقق شد.   

به گزارش موج مازندران، نیروگاه شهید سلیمی نکا با 4 واحد بخاری به ظرفیت هرکدام 440 مگاوات، دو واحد گازی به ظرفیت هر یک 137.6 مگاوات، یک واحد بخار سیکل ترکیبی با ظرفیت 160 مگاوات و دو واحد توربین انبساطی 9.4 مگاواتی در مجموع با ظرفیت منصوبه 2214 مگاوات نقش مؤثری در پایداری شبکه سراسری برق کشور دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه