English

موج به‌صورت اختصاصی گزارش می‌دهد؛

وضعیت پست بندرعباس در شرایط کرونایی

ابتلای پستچیان به کرونا، کندی تحویل مرسوله‌ها به‌صورت حضوری و رعایت نشدن فاصله‌گذاری فیزیکی در اداره پست بندرعباس حسابی شهروندان را شاکی کرده است.

وضعیت پست بندرعباس در شرایط کرونایی

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، با توجه به اوج‌گیری پیک پنجم کرونا و همچنین گسترش ضریب نفوذ اینترنت، تمایل شهروندان پرمشغله به خریدهای اینترنتی افزایش یافته که در این شرایط عملکرد اداره پست در همه نقاط کشور بسیار حائز اهمیت است. اکثر مردم در شرایط حاضر برای قطع زنجیره‌ی کرونا از فروشگاه‌های برخط، سایت‌ها و صفحات فروش محصول در اینستاگرام استفاده می‌کنند و اینجاست که نقش مهم پست و پستچی برای رساندن مایحتاج مردم بیشتر برجسته می‌شود.

عملکرد پست هرمزگان در ابتدای همه‌گیری

حال آنکه می‌دانیم در ابتدای شیوع کرونا اداره پست بندرعباس با چالش‌های بسیاری روبه‌رو شد. حجم زیاد خریدهای اینترنتی و عدم ساماندهی باعث تعویق در رساندن محصول تعداد زیادی از شهروندان هرمزگان شده بود و نارضایتی مردم را به همراه داشت. مشکل تعویق در ارسال مرسوله به دست مردم بندرعباس به اندازه‌ای پررنگ شده بود که طبق شنیده‌ها اداره پست اعلام کرده بود اگر محصول خریداری شده شامل مواد خوراکی، محصولات فاسدشدنی یا محصول دارویی و آرایشی است برای تحویل شخصاً باید به اداره پست مراجعه کنید چراکه باوجود حجم زیاد بسته‌های پستی احتمال فاسدشدن محصولات وجود داشت.

بعد از یک سال و اندی

حالا بعد از یک سال و اندی از شیوع اپیدمی و افزایش تمایل مردم به خرید اینترنتی در این روزهای سخت همچنان شرایط پست هرمزگان مساعد نیست و عکس‌های زیادی از شلوغی اتاق و باجه‌های پستی به دست ما می‌رسد و حجم مردمی را نشان می‌دهد که اجباراً برای پیگیری مرسوله‌شان به اداره پست بندرعباس مراجعه کرده‌اند. ازاین‌رو برای دریافت اطلاع بیشتر به پست بندرعباس رفتیم تا این مشکل را از نزدیک بررسی کنیم.

اتاق 110 پست بندرعباس

به اتاق 110 پست بندرعباس که مخصوص پیگیری بسته‌های پستی شهروندان است، رفتیم. در آن‌جا بالغ‌بر 25 نفر از مردم بدون رعایت فاصله‌گذاری صحیح اجتماعی منتظر پیگیری و دریافت مرسوله‌شان بودند. در این اتاق بسیاری از شهروندان از پیدا نشدن بسته پستی خود و کند بودن در روند انجام کار از سوی کارمند باجه و همچنین منتظر بودن در صفی طولانی معترض بودند. در این میان با خانمی که منتظر پیدا شدن بسته پستی‌اش بود گفتگو کردیم.

این خانم جوان به خبرنگار موج گفت: 22 تیرماه پیامکی را از طریق سامانه پست ایران با محتوای این‌که بسته من به بندرعباس رسیده است دریافت کردم و الان 6 روز از این تاریخ می‌گذرد، مرسوله من لواشک خانگی است که از طریق صفحه‌ای اینستاگرامی در شهربابک ارسال شده است و بعد از یک هفته تعویق در رسیدن بسته، انتظارم به سر رسید.

وی ادامه داد: چون پیش‌تر خریدهای اینترنتی زیادی انجام داده‌ام، شماره پستچی محله را داشتم و با ایشان تماس گرفتم که پستچی محله اعلام کرد کرونا گرفته است و بهترِ که شخصاً برای تحویل بسته مراجعه کنم.

50 دقیقه معطلی

وی ادامه داد: من شاغل هستم و در محله اوزی‌های بندرعباس زندگی می‌کنم، امروز با وجود حجم زیاد کار مجبور شدم مرخصی بگیرم و قبل از کار به اداره پست بیایم چراکه احتمال خراب شدن سفارش اینترنتی‌ام بالاست و الان بدون اغراق 50 دقیقه است که وارد این اتاق شدم، در صف بودم و الان منتظر پیدا شدن و دریافت بسته‌ام هستم.

وی گفت: آیا نباید زمانی که یک پستچی به مشکل برمی‌خورد، حتی خارج از بحث کرونا این اداره جایگزینی برایش در نظر بگیرد اما به خاطر بی‌تدبیری پست مردم یک محله وسیع برای دریافت بسته‌های پستی به مشکل برخورده‌اند و متضرر شده‌اند.

این شهروند هرمزگانی با لحن اعتراض بیان داشت: اینکه برای این تعداد ارباب‌رجوع فقط یک کارمند جهت پاسخگویی در نظر گرفته شده است، اصلاً صحیح نیست.

نتیجه

حال آنکه افرادی که خرید اینترنتی انجام می‌دهند اکثراً شاغل و یا پرمشغله هستند و برای صرفه‌جویی در زمان به خرید اینترنتی رو آورده‌اند و اگر قرار باشد برای هر بسته پستی یک ساعت در اداره پست معطل شوند این زمان را می‌توانستد برای مراجعه حضوری در بازار اختصاص دهند.

اما سؤال مهم اینجاست که چرا اداره پست بندرعباس باوجوداین همه تشویقی که برای خریدهای اینترنتی جهت جان گرفتن مشاغل خرد و خانگی و مبارزه با کرونا می‌شود، هنوز پلتفرم مناسبی برای جلب رضایت مردم و به‌موقع رسیدن مرسولات ندارد.

پستچی‌ها را واکسینه کنید

اما سؤال مهم‌تر این است که چرا نباید واکسیناسیون پستچی‌ها باوجوداین حجم از فعالیت در جامعه از طرف اداره پست استان پیگیری و مطالبه شود. آیا نباید نظارت بیشتری بر اتاق‌های تحویل مرسوله در پست بندرعباس برای جلوگیری از انتقال ویروس و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی وجود داشته باشد؟ تا کی باید مردم هرمزگان چوب بی‌تدبیری مسئولان را بخورند؟

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه