English

هوشنگ کرمی

رفع تداخل حدود ۳ هزار هکتار از اراضی استان همدان

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اهمییت خاک در تامین امنیت غذایی از رفع تداخل 2858 هکتار از اراضی استان خبر داد.

رفع تداخل حدود 3 هزار هکتار از اراضی استان همدان

به گزارش خبرگزاری موج همدان، هوشنگ کرمی مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در جمع خبرنگاران گفت: اهمییت خاک کم از آب نیست و بحران ناشی از خاک بسیار خطرناک است زیرا کشت، تولید مواد غذایی و در نتیجه آن امنیت غذایی به خاک وابسته است. مجموعه امور اراضی استان همدان در حد توان در پی حفظ خاک است. 

کرمی افزود: در ماه‌های گذشته اقدامات مختلفی در این راستا صورت گرفته است که از آن جمله می‌توان به آموزش و اطلاع‌رسانی بیش از 500 نفر طی سه ماه اشاره کرد. در نظر داریم این آموزش‌ها تا پایان سال به بیش از 2500 نفر در سطح استان برسد.

وی با بیان اینکه بیش از 58 هزار کیلومتر پیمیاش پایش اراضی و تغییر کاربری انجام شده است، اعلام کرد: این پایش‌ها منجر به شناسایی 462 مورد تغییر کاربری غیر مجاز شده است و در قالب تبصره 2، ماده 10 در ابتدای کار یا برخورد شده و قلع و قمع شده یا به دستگاه قضایی معرفی شده اند . طبق تبصره 2 ماده 10، 53 مورد در قالب در چهار مرحله در همدان و حومه  که تخریب و امحا بناهای غیر مجاز انجام شده است .

مدیر امور اراضی همدان ادامه داد: حدود 162 هزار هکتار از نقشه های تولید شده در سامانه حدنگاری جانمایی شد. نظارت و کنترل فنی بر کیفیت نقشه‌های اراضی و واگذاری 570 مورد مجوزهای حفظ کاربری ،  تثبیت نقشه های  نهایی رفع تداخل شده (بیش از 2858  هکتار رفع تداخل شده است) و تثبیت بیش از 16 هزار هکتار اراضی در سامانه ثبت در سال جاری، از دیگر اقدامات امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان است.

بیشترین میزان تغییر کاربری در حریم شهر همدان در 8 منطقه است . دیوار کشی دارای طرح هایی است و در بخش اراضی زراعی دیوار کشی ممنوع است ولی اگه قبلا دیوار کشی بوده و به مرور زمان تخریب شده می‎توانند مرمت و بازسازی انجام دهند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه