English

آزادی ۷۰ محکوم مالی یزدی از ابتدای سال جاری تا کنون

رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان یزد از آزادی ۷۰ محکوم مالی جرائم غیر عمد از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد.

آزادی ۷۰ محکوم مالی یزدی از ابتدای سال جاری تا کنون

به گزارش خبرگزاری موج یزد به نقل از روابط عمومی ستاد دیه استان یزد؛ غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری یزد و رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان یزد با اعلام این خبر گفت: به همت ستاد دیه استان یزد و با مشارکت خیرین و نیکوکاران استان یزد از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۷۰ محکوم مالی جرائم غیر عمد از زندانهای استان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

دهشیری ضمن تقدیر و تشکر از تلاش بی وقفه کارکنان و اعضاء کمیته صلح و سازش این ستاد گفت: از این تعداد آزادی تعداد ۱۲ مددجو با انجام مشاوره و اصلاح ذات البین توسط مددکاران این ستاد و تعداد ۵۸ مددجو  با پرداخت از منابع، شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوع دوست و تسهیلات بانک های عامل از زندان آزاد گردیدند.

وی با تشریح نوع محکومیت این مددجویان گفت : از این تعداد آزاد گردیده تعداد ۴۸ مددجو مربوط به محکومین مالی ، تعداد ۸  مددجو محکوم مهریه ، تعداد ۱۱ مددجو محوم نفقه و ۳ مددجو محکوم پرداخت به دیه بودند .   

این مقام مسئول در ادامه افزود: بدهی این مددجویان مبلغ ۳۲۷ میلیارد ریال بود که مبلغ ۲۶۵  میلیارد ریال توسط اعضاء کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان از شکات گذشت رضایت مندانه اخذ گردیده  و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک های عامل مبلغ ۶۲ میلیارد ریال به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این  70 نفر و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم گردید.

دهشیری گفت: امسال نیز به دلیل شرایط کرونایی اجتماع و به دلیل جلوگیری از انتشار این بیماری منحوس جشن های گلریزان ستاد دیه استان یزد مانند سال گذشته به صورت غیرحضوری و از طریق شبکه‌های اجتماعی و صدا وسیمای مرکز استان یزد برگزار گردید که مبلغ  ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از طریق خیرین استانی و کشوری برای آزادی زندانیان به این ستاد مردم نهاد کمک شده است که نسبت به سال گذشته افزایش ۱۰۰ درصدی داشته است.

رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان یزد با اشاره نزدیک شدن به ماه محرم و ایام سوگواری سیدالشهدا گفت : ستاد دیه استان در نظر دارد مانند سال قبل پویش ” هر هیئت آزادی یک زندانی ” را اجرا نموده تا در کنار فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ گذشت در این ماه بتوان با جذب کمک های مردمی تعداد قابل توجه ای از محکومین مالی را  که به دلایل جرائم غیر عمد و عدم آگاهی از قوانین در زندانهای استان به سر میبرند را آزاد و به آغوش خانواده و اجتماع بازگرداند.

رئیس کل دادگستری در پایان گفت : هم اکنون تعداد ۹۰ مددجو مشمول مساعدت ستاد دیه در زندانهای استان به سر میبرند که برای آزادی آنها مبلغی قریب به ۵۶ میلیارد تومان نیاز است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی