English

رییس دادگستری استان یزد؛

اجرای طرح هر هیئت، آزادی یک زندانی در حال اجرا است

رییس کل دادگستری یزد گفت: طرح بزرگی تحت عنوان هر هیئت، آزادی یک زندانی توسط ستاد دیه استان در حال برگزاری است.

اجرای طرح  هر هیئت، آزادی یک زندانی در حال اجرا است

به گزارش خبرگزاری موج یزد، نشست اعضای هیات امنای نمایندگی ستاد دیه استان یزد با بررسی پرونده ۱۰ مددجوی محکوم مالی جرایم غیر عمد در محل دادگستری کل استان برگزار شد.

در ابتدای این نشست غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری یزد و رئیس هییت امناء ستاد دیه استان یزد ضمن  تقدیر و تشکر از تلاش های ستاد دیه استان به دلیل برگزاری جشن های گلریزان به صورت مجازی و به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا گفت: خوشبختانه طرح بزرگی تحت عنوان هر هیئت آزادی یک زندانی توسط ستاد دیه استان در حال برگزاری است که امیدواریم هیئت ها با استقبال بسیار خوب بتوانند در این طرح مشارکت و زمینه آزادی زندانیان جرائم غیر عمد را فراهم نمایند .

دهشیری در ادامه گفت : امام حسین (ع) الگوی آزادگی و جوانمردی بود فلذا  انتظار میرود عزاداران حسینی نیز با پیروی از سرور و سالار شهیدان در کنار عزاداری خود به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد کمک کنند.

رضا ذوالفعلی نژاد مدیرکل زندانهای یزد و نایب رئیس هیت امناء ستاد دیه استان نیزدر این نشست گفت: استان یزد از ظرفیت خوب  هیئت ها برخوردار است تا جایی که نام حسینیه ایران بر روی این شهر حک گردیده که میتوان از این ظرفیت بسیار خوب در حوزه کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استفاده نمائیم.

اسلام افشون مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد در این نشست ضمن تقدیر و تشکر از اداره کل دادگستری به دلیل میزبانی این جلسه، به ارائه گزارش از عملکرد ستاد دیه از ابتدای سال پرداخت.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه استان یزد؛ وی در ادامه  از آزادی ۱۵۶ نفر از محکومین جرائم غیر عمد مالی از ابتدای سال جاری تا کنون خبرداد و گفت: بدهی این محکومین بیش از ۴۷۴ میلیارد ریال بوده که با همت کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان یزد و با همکاری شورای حل اختلاف زندان و قضات اجرای احکام بیش از ۴۴۵ میلیارد ریال از این مبلغ را گذشت رضایت مندانه اخذ و تنها با پرداخت ۲۹ میلیارد ریال زمینه آزادی این ۱۵۶ محکوم مالی فراهم آمد.

در ادامه ۱۰  پرونده از مددجویان مشمول کمک از ستاد دیه توسط مدیر نمایندگی قرائت و مصوبات این پرونده ها به امضا اعضاء این جلسه رسید و پیرامون مسائلی همچون پخش تبلیغ های ستاد دیه استان از طریق صدا و سیما و  برگزاری برنامه های مجازی برای ماه محرم گفتگو و تبادل نظر گردید.

گفتنی است این نشست با حضور حداکثری اعضاء به میزبانی رئیس کل دادگستری و رئیس هیات امنا ستاد دیه استان یزدبرگزار و ۱۰ پرونده از مددجویان نیازمند که از سوی زندانها معرفی شده بودند مورد بررسی قرار گرفت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه