English

اکبر بهنام جو خبر داد:

انجام واکسیناسیون افراد بالای ۵۵ سال در استان اردبیل

استاندار اردبیل از انجام واکسیناسیون تمامی افراد بالای ۵۵ سال بدون نیاز به ثبت در سامانه از امروز در مراکز بهداشتی استان خبر داد.

انجام واکسیناسیون افراد بالای ۵۵ سال در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، اکبر بهنام جو ، استاندار اردبیل در جلسه قرارگاه شهید سلیمانی در سپاه حضرت عباس (ع) استان گفت: ۴۰مرکز بهداشتی در سطح شهر اردبیل و در کل استان بیش از ۲۵۰ مرکز بهداشت با کادرهای مجرب جهت تزریق واکسن کرونا راه اندازی شده و آمادگی کامل برای واکسینه کردن افراد بالای ۵۵ سال را دارند.

وی تاثیر واکسن های استاندارد کرونا را در افراد بالای 60 سال بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: ۱۲۵ هزار نفر از جمعیت استان واکسینه شده اند که ۳۵ هزار نفر از این جمعیت هر دو دز را دریافت کرده اند و برای ۹۰ هزار نفر دز نوبت اول تزریق شده است که در بین بستری ها کمتر کسی مشاهده می شود که واکسینه شده باشد.

استاندار اردبیل بیان کرد: امار افراد بالای سن ۵۵ سال بیش از ۲۰۰هزار نفر اعلام شده و در این رنج سنی باید بیشتر توجه شود تا همه افراد بالای سن ۵۵ در این دوره واکسینه شوند.

بهنام جو از مردم استان خواست نسبت به تزریق واکسن کوید ۱۹ در مراکز بهداشتی حضور یابند و بصورت رایگان که این واکسن ها استاندارد بهداشت جهانی دارند اقدام کنند.

وی تصریح کرد: واکسن های موجود هیچگونه عوارض جانبی نداشته و در راستای تسریع روند و افزایش جمعیت واکسینه شده همکاری مردم بسیار با اهمیت است و باید در این مورد مردم همکاری لازم را داشته باشند تا این ویروس ناخوانده ریشه کن شود.

نماینده عالی دولت در استان اردبیل گفت: در برخی از شهرستان ها از جمله شهرستان نیر و پارس آباد مغان استقبال خوبی از اکیپ هایی که جهت تزریق واکسن کرونا مستقر هستند شده است و امیدواریم در دیگر شهرستان ها هم مردم با احساس مسوولیت بیشتر نسبت به واکسینه شدن همکاری های لازم را با کادرهای مستقر داشته باشند.

بهنام جو گفت: روز به روز به روز وضعیت بستری های کرونایی در استان رو به افزایش است و تزدیک ۴۰۰تفر در بینارستان ها بستری شده اند.

وی بیان کرد: هفته گذشته تنها شهرستان اردببل وضعیت قرمز داشته اما در هفته جاری شهرستان های خلخال، مشکین شهر و  گرمی نیز وضعیت قرمز دارند وظرفیت تخت های بیمارستانی پر شده اند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه ۱۰برابر بستری ها در خانه هایشان قرنطینه هستند افزود : این آمار بسیار تکان دهنده و خطرناک است و نسبت به پیک های گذشته باید حساسیت بیشتر به رعایت پروتکل های بهداشتی توجه داشت.

بهنام جو ادامه داد: بیشتر بستری ها به لحاظ عدم توجه به پروتکل های بهداشتی مبتلا شده اند و ورود مسافران تابستانی به استان علیرغم وجود محدودیت ها نیز در این ایام وضعیت را تشدید کرده است.

وی با تاکید به اینکه مردم بعد از گذشت  ۱۶ماه از ورود کرونا به کشور باید با درک وضعیت بیشتر مراقب خود  اطرافیان باشند اظهار کرد: مردم با رعایت اصول بهداشتی، رعایت فواصل اجتماعی و اجتتاب از عادی انگاری پیک پنجم را به مثابه پیک های گذشته مدیریت کنند و با زدن ماسک و عمل به پروتکل های بهداشتی کادر درمان را کمک کنند.

استاندر اردبیل پیک پنجم را نسبت به پیک های گذشته خطرناک اعلام کرد و افزود: شدت جهش این پیک بیشتر است و نیاز داریم همچنان به رعایت پروتکل های بهداشتی توجه بیشتری داشته باشیم.

بهنام جو گفت: هر چه تعداد بستری در بیمارستان ها بیشتر می شود تعداد فوتی ها افزایش یافته و میزان خدمات کادر درمان به بیماران نسبت به تعداد بستری ها کم می شود و در این شرایط باید بی توجهی و عادی انگاری را کنار بگذاریم .

وی در رابطه با محدودیت فعالیت تالارها و رستوران ها در سطح استان افزود: طبق تصمیم ستاد مدیریت کرونا تالارها باید در شرایط قرمز تعطیل باشند و رستوران ها  نیز یصورت صرفا بیرون بر فعالیت کنند در غیر این صورت با واکنش تیم های تعیین شده ستاد کرونا و امور صنفی خودشان مواجه خواهند شد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه