English

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تأکید کرد:

ضرورت دست‌یابی دانش‌آموزان به مهارت‌های اجتماعی، عاطفی و روانی

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: با توجه به مجموعه مشکلاتی که ناخواسته جهان و سیستم آموزشی ما را تحت‌الشعاع قرار داده باید خود را برای پساکرونا آماده کنیم و این دوره آموزشی یکی از همان اقدامات است.

ضرورت دست‌یابی دانش‌آموزان به مهارت‌های اجتماعی، عاطفی و روانی

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، علیرضا سعدی‌پور در جلسه رونمایی از پوستر «سلامت روان در پساکرونا» ضمن تبریک ایام  قربان و غدیر و گرامی‌داشت یاد و نام شهدا و به‌ویژه شهیدان فرهنگی و دانش‌آموز استان، اظهار داشت: فرض نخست امکان و احتمال بازگشایی کلاس‌های حضوری است و ما برنامه‌های پروژه مهر 1400 را برابر با این احتمال پیش خواهیم برد.

وی با اشاره به ضرورت برگزاری دوره‌های آموزشی که به مقتضیات زیست‌بوم جدید می‌پردازد، ادامه داد: با توجه به اینکه شیوع کرونا حوزه‌های مختلف را درگیر و مشکلات متعددی برای دانش‌آموزان و معلمان ایجاد کرده، برگزاری کارگاه سلامت روان یک ضرورت است و تا جایی که برخی در خصوص سونامی آسیب‌های روانی در پساکرونا هشدار می‌دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران خاطرنشان کرد: کرونا انواع مشکلات فردی و بین‌ فردی در ایران و تمام کشورهای جهان رواج داده  و هدف از این دوره دست‌یابی به مهارت‌های اجتماعی، عاطفی و روانی و شاداب‌سازی مدارس است که بتوانند این مشکلات را مدیریت کرده و از این مرحله بسیار حساس به سلامت عبور کنند.

وی گفت: این دوره آموزشی در سامانه اسکای روم و شاد به موازات هم برای 114 تن از مدرسان میانی از فردا با حضور استادانی برجسته از دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه علامه طباطبایی آغاز خواهد شد و پس از آن توسط «مدرسان میانی» برای مدیران، معلمان، مشاوران شهرستان‌ها و مناطق و دانش‌آموزان و اولیا در شهریور و مهر 1400 برگزار می‌شود.

سعدی پور افزود: حدود 500 هزار دانش‌آموز و حدود 40 هزار فرهنگی در این کارگاه تحت پوشش قرار خواهند گرفت تا به یکی از شعارهای پروژه مهر 1400 «مهر شاداب، سلامت روان و ارتقاء یادگیری» دست یابیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه