English

امیر زمانی مقدم:

حریق، ۲۰ هکتار از مراتع باجگیران را بکام خود کشید

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قوچان عنوان کرد: به دنبال بی‌توجهی از سوی گردشگران و دامداران و خشک بودن پوشش متراکم، مراتع بی‌نظیر این منطقه طعمه حریق شد.

حریق، ۲۰ هکتار از مراتع باجگیران را بکام خود کشید

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، امیر زمانی مقدم رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قوچان اعلام کرد:۲۰ هکتار از مراتع بخش باجگیران این شهرستان طعمه حریق شد.

زمانی مقدم در ادامه این خبر افزود: به دنبال بی‌توجهی از سوی گردشگران و دامداران و خشک بودن پوشش متراکم مرتعی منطقه قاطر ریش از بخش باجگیران قوچان، ۲۰ هکتار از مراتع بی‌نظیر این منطقه طعمه حریق شد و در آتش غفلت و بر اثر عامل انسانی سوخت.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قوچان همچنین گفت: به محض اطلاع‌رسانی از وقوع حریق، جنگل‌بانان، محیط‌بانان و همیاران طبیعت روستای دربادام به طور کامل اطفای و از گسترش حریق در مراتع جنگلی باجگیران جلوگیری به عمل آید.

وی در ادامه اظهار کرد: از کل ۳۸۴ هزار هکتار مساحت شهرستان قوچان ۲۰۲ هزار هکتار آن را اراضی ملی تشکیل می‌دهد که از این میزان ۱۸ هزار و ۵۰۰ هکتار جنگل و بیشه‌زار و ۱۸۳ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی مرتعی است.

زمانی مقدم در خاتمه تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۳ فقره حریق در سطح شهرستان اتفاق افتاده و هم‌اکنون ۴۸۰ هزار راس دام در مراتع قوچان تعلیف می‌شوند که این میزان ۲ برابر ظرفیت مجاز است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه