English

امام جمعه خمینی شهر :

مساجد سنگر و محور تمام فعالیت ها است

امام جمعه خمینی شهر در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان خمینی شهر گفت: تمام فعالیت های فرهنگی و اجتماعی با محوریت مساجد باشد.

مساجد سنگر و محور تمام فعالیت ها است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد موسوی با تبریک دهه ولایت و عیدالله الاکبر و گرامیداشت سالگرد برگزاری اولین نماز جمعه کشور در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان خمینی شهر گفت: شورای فرهنگ عمومی که مصوب شورای عالی فرهنگی کشور می باشد، نهادی است که سیاستهای مهمی جهت اعتلای فرهنگ شهرستان در آن به تصویب می رسد و باید دستگاه های اجرایی مصوبات مطرح شده را عملیاتی کنند.

وی با بیان این مطلب که جلسات شورای عمومی باید راهبردی و اثر گذار باشد، ادامه داد: تدوین نقشه راه فرهنگی شهرستان و تعامل دستگاه های فرهنگی  و ساماندهی فعالیت های فرهنگی از مسائلی است  که در جلسه امروز مطرح شد.

حجت الاسلام موسوی همچنین بیان برخی منکرات در جلسه مطرح شد که قرار بر همکاری ائمه جماعات و نیروی انتظامی در این امر تصمیم گیری شد.

وی به بیان گوشه ای از  مشکلات دانش آموزان اشاره نمود و اظهار کرد:  پیشگیری از آسیبهای اجتماعی نوجوانان از مسائل مهم جامعه است که رابطه ای حسنه بین اولیاء و مربیان و دانش آموزان ،  برای بهبود تربیت نسل نو را می طلبد و آموزش و  پرورش باید پیگیر مسائل اخلاقی و علمی دانش آموزان باشد.

وی در ادامه به ساماندهی فضای مجازی شهرستان اشاره نمود و بیان کرد: سازمان های متولی مانند ارشاد و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری باید حضور فعال در برنامه های فرهنگی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی حضور نوجوانان و جوانان در مسجد را حائز اهمیت برشمرد و افزود: مساجد سنگر و محور تمام فعالیتهای یک محله و به دنبال آن یک شهر و شهرستان است و امروزه  با افزایش خانه های فرهنگ و آمفی تئاتر ها از وجود این مکان مقدس و پرفایده مغفول مانده ایم در حالیکه امور فرهنگی و اجتماعی باید با محوریت مسجد باشد.

امام جمعه خمینی شهر وجود شورای محلات را برای کاهش معضلات شهرستان مهم برشمرد و اظهار کرد: با ظرفیت معتمدین و افراد فرهنگی محلات میتوان مشکلات محلات را احصاء نمود و بهتر آنها را مورد بررسی قرار داد و راهکارهای موثرتری ارائه کرد.

خمینی شهر

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی