English

مالمیر خبر داد:

فعالیت ۸۳۵ کارگاه در رشته‌های مختلف صنایع دستی طی یکسال گذشته/ اشتغال ۲ هزار و ۷۸۷ نفر بر اساس سامانه رصد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با اشاره به فعالیت ۸۳۵ کارگاه در رشته‌های مختلف اعم از سفال و سرامیک، چرم، صنایع‌چوب، گلدوزی، مروار و ... گفت: سامانه ملی رصد اشتغال ۲ هزار و ۷۸۷ نفر را طی یکسال گذشته در رشته‌های مختلف صنایع‌ دستی نشان می دهد.

فعالیت ۸۳۵ کارگاه در رشته‌های مختلف صنایع دستی طی یکسال گذشته/ اشتغال ۲ هزار و ۷۸۷ نفر بر اساس سامانه رصد

به گزارش خبرگزاری موج همدان، علی مالمیر، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با اشاره به فعالیت ۸۳۵ کارگاه در رشته‌های مختلف اعم از سفال و سرامیک، چرم، صنایع‌چوب، گلدوزی، مروار و ... که طبق سامانه ملی رصد ایجاد اشتغال ۲ هزار و ۷۸۷ نفر را طی یکسال گذشته نشان می دهد، گفت: آموزش‌دیدگان شاغلان صنایع‌دستی طی سال گذشته، در رشته‌های مختلف صنایع‌ دستی بالغ بر ۷۱۳ نفربوده‌اند که آموزش‌های صنایع‌دستی را در رشته‌های مختلف و در سطح شهرستان‌های استان آموزش دیده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری استان همدان از اختصاص اعتبار ۱.۴میلیارد ریالی به آموزش و ترویج صنایع‌دستی استان همدان در سال گذشته خبر داد و گفت: در راستای توسعه و ترویج صنایع‌دستی در زمینه آموزش، تولید، بازاریابی و فروش صنایع دستی کارگاه‌های آموزشی ویژه ای برگزار شده است.

مالمیر با بیان اینکه تسهیلات در قالب وام مشاغل خانگی، روستایی، کرونا و بلاعوض به هنرمندان در سال گذشته اعطا شده است افزود: تسهیلات در بخش مشاغل‌خانگی ۶۴ میلیارد و ۲۹۰میلیون ریال، در بخش کرونا ۱۴۲ میلیارد و ۴۶۰ میلیون ریال، وام روستایی ۳۷۲ میلیارد و ۷۰۴ میلیون ریال و وام بلاعوض ۲.۱میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی صادرات رسمی و غیررسمی صنایع‌دستی استان همدان در سال گذشته را ۳۹ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: اغلب محصولات صادراتی همدان را سفال و سرامیک لالجین تشکیل داده و مقدار اندکی را نیز زیورآلات سنتی و مبل و منبت ملایر شامل شده است.

مالمیر ادامه داد: در سال‌گذشته هزار و ۶۶۴ مورد صدور و تمدید پروانه تولید انفرادی و سه هزار و ۳۱۸ مورد پروانه تولیدکارگاهی در استان همدان صادر و تمدید شد.

وی صدور و تمدید ۴۵ مورد کارت‌شناسایی، ۱۴ مورد صدور و تمدید جواز تاسیس و ۴۷۰ مورد صدور و تمدید مجوز مشاغل‌خانگی را از دیگر فعالیت‌های معاونت صنایع‌دستی استان در سال گذشته اعلام کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه