English

محمدجعفر صادقی:

تست کرونای ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از اتباع خارجی ساکن خراسان رضوی مثبت است

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای همه گیری ویروس کرونا ۴۶ هزار و ۶۶۴ تن از اتباع خارجی مبتلا و یا مشکوک به بیماری کووید- ۱۹ زیر پوشش غربالگری کرونا قرار گرفته اند.

تست کرونای ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از اتباع خارجی ساکن خراسان رضوی مثبت است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمدجعفر صادقی مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون نتیجه آزمایش کرونای حدود ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از اتباع خارجی ساکن در مناطق زیر پوشش این دانشگاه مثبت شده است.

محمدجعفر صادقی در ادامه این خبر افزود: در حال حاضر ۳۳۳ هزار تن از اتباع خارجی، که بیشتر آنها افغانستانی هستند، زیر پوشش خدمات سلامت این دانشگاه قرار داشته و پرونده الکترونیک سلامت دارند.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: از ابتدای همه گیری ویروس کرونا ۴۶ هزار و ۶۶۴ تن از اتباع خارجی مبتلا و یا مشکوک به بیماری کووید- ۱۹ زیر پوشش غربالگری کرونا در خراسان رضوی قرار گرفته اند و برای آنها تست پی سی آر و یا رپید تست انجام شده است و افرادی که تست کرونای آنها مثبت شده است،  زیر پوشش خدمات مراقبتی قرار می گیرند.

وی همچنین تاکید کرد: اینکه تمامی مسافران ورودی به استان خراسان رضوی از طریق مرزهای زمینی زیر پوشش تست های غربالگری قرار می گیرند و از ابتدای تیرماه تاکنون برای ۳۹۴ تن از اتباع خارجی تست کرونا انجام شده است که در صورت مثبت بودن نتیجه، به کشور خود بازگردانده می شوند.

دکتر صادقی در خاتمه خاطر نشان کرد: واکسیناسیون اتباع خارجی بر اساس گروه های سنی آغاز شده است و تا کنون ۲ هزار و ۴۳۳ نفر نوبت اول و ۶۲۵ نفر نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه