English

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی بابل:

موج پنجم کرونا سن ابتلا را کاهش داد

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی بابل گفت: سن ابتلا به کرونا در موج پنجم، 10 سال کمتر شده است.

موج پنجم کرونا سن ابتلا را کاهش داد

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، دکتر سید فرزاد جلالی اظهار داشت: میانگین سنی در موج پنجم کرونا نسبت به موج اول، 10 سال کمتر شده است به طوری که در موج اول به طور متوسط میانگین سنی بستری شدگان 56 سال بوده که در موج پنجم به 46 سال رسیده است.

وی ادامه داد: در موج پنجم نسبت به موج اول روند درصد ابتلا در گروه سنی بالای 40 سال کاهش یافته به طوری که این مورد در گروه سنی بالای 80 سال به نصف رسیده است.

 رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی بابل تصریح کرد: از کل موارد مشکوک بستری در 5 موج اپیدمی در شهرستان بابل 50.6 درصد مرد و 49.4 درصد زن بودند.

وی گفت: در 17 ماه گذشته از زمان شیوع کرونا تاکنون 2.8 درصد از جمعیت شهرستان بابل به عنوان مشکوک به کووید 19 در یکی از بیمارستان‌های شهرستان بابل بستری شدند که کمترین آن با نیم درصد جمعیت مربوط به گروه سنی 10 تا 19 سال و بیشترین با 15 درصد گروه سنی مربوط به افراد بالای 80 سال بود.

جلالی افزود: وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط اماکن عمومی 64 و میزان استفاده از ماسک در شهرستان بابل 45 درصد است که به طور متوسط 20 درصد کاهش را نسبت به ماه‌های قبل در شهرستان نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: از زمان شیوع کرونا تاکنون در بابل تعداد هزار و 198 کودک زیر 10 سال به عنوان بیماران مشکوک و قطعی به کرونا بستری شدند.

 رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی بابل با اشاره به روند افزایشی شناسایی و بستری بیماران مبتلا به کرونا در استان مازندران از مردم خواست ضمن دوری از تجمع و دورهمی ها، از مسافرت به شهرها و استانهای دیگر هم به طور جدی خودداری کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه