English

حسن حسینی:

کاهش بارندگی‌ها، باعث خشک شدن هفت رودخانه دائمی طرقبه ‌شاندیز شد

فرماندار شهرستان بینالود عنوان کرد: رودخانه‌های تامین کننده آبخوان‌ها و منابع آب زیرزمینی و چاه‌های آب شرب مشهد، نیز متاثر از کاهش بارندگی‌ها از جریان افتاده اند.

کاهش بارندگی‌ها، باعث خشک شدن هفت رودخانه دائمی طرقبه ‌شاندیز شد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حسن حسینی فرماندار شهرستان بینالود اعلام کرد: هفت رودخانه دائمی طرقبه ‌شاندیز خشک شده اند و اکنون تنها آبی اندک در سرچشمه این رود‌ها و کانال‌های فرعی آن جریان دارد و در ادامه مسیر این رودخانه‌ها خشک شده اند.

حسن حسینی در ادامه خبر بحران بی آبی افزود: رودخانه‌های "کنگ" و "زُشک" در دشت سوران که تامین کننده آبخوان‌ها و منابع آب زیرزمینی و چاه‌های آب شرب مشهد محسوب می‌شوند، نیز متاثر از کاهش بارندگی‌ها از جریان افتاده اند.

فرماندار شهرستان بینالود تصریح کرد: رودخانه‌های "مج و مغان" که پیش از این آب آن‌ها به سد طرق می‌ریخت اکنون خشکیده و رودخانه‌های کردینه، ازغد و دهبار در شهرستان بینالود نیز که در انتهای مسیر خود به بند گلستان سرازیر می‌شدند، اکنون آبی ندارند.

حسینی در ادامه خاطر نشان کرد: شهرستان بینالود ۷۰ هزار نفر جمعیت دارد که به صورت مساوی بین ۲ بخش شاندیز و طرقبه تقسیم شده اند و ۲۰ هزار نفر از مردم این شهرستان ییلاقی در روستا‌ها سکونت دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه