English

نادر فلاحی:

تعداد موزه های استان اردبیل به ۱۷ مورد افزایش یافت

مدیرکل‌ میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان اردبیل گفت: با پیگیری‌ های انجام شده تعداد موزه‌ های استان اردبیل امسال به 17 مورد افزایش یافت.

تعداد موزه های استان اردبیل به 17 مورد افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، نادر فلاحی ، مدیرکل‌ میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان اردبیل گفت: با هدف تحقق شعار اردبیل استان موزه‌ها اقدامات در راستای توسعه و افزایش تعداد موزه‌های استان پیگیری شده و توانستیم شاهد تحقق این شعار در استان باشیم.

وی از افزایش تعداد موزه‌های استان به 17 موزه خبر داد و گفت: در حالی که در سال 96 تعداد موزه‌های استان 11 مورد بوده با پیگیری‌های انجام شده توانستیم تعداد 6 موزه دیگر در استان راه‌اندازی کرده و شمار موزه‌های اردبیل را به 17 مورد افزایش دهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اشاره به راه‌اندازی موزه در شهرستان‌های استان بیان کرد: با توجه به آثار و اشیای تاریخی که در شهرستان‌ها وجود دارد، راه‌اندازی موزه در تمامی شهرستان‌های استان هدفگذاری شده و محقق شده است تا یکی از مطالبات مردم این مناطق در حوزه میراث‌فرهنگی تحقق یابد.

فلاحی ادامه داد: در کنار افزایش تعداد موزه‌های استان، ارتقای کیفی و غنی‌سازی محتوای موزه‌ها نیز از برنامه‌های اولویت‌دار بوده که در این زمینه نیز اقدامات مناسبی انجام شده تا زمینه برای جلب رضایت بازدیدکنندگان از موزه‌ها و گردشگران فراهم شود.

وی از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی موزه‌های خصوصی در استان خبر داد و افزود: در سال‌جاری در کنار برنامه‌های سالانه در این حوزه، تلاش می‌کنیم تا موزه‌های خصوصی در استان راه‌اندازی و تعداد این موزه‌ها افزایش یابد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه