English

نخبگان حوزوی به‌ دستگاه قضایی معرفی شوند

رئیس قوه قضائیه گفت: ما از حوزه می خواهیم نیروهای نخبه خود را شناسایی و به‌ما معرفی کند تا ما برای آن‌ها شرایط آموزشی و تربیتی لازم را برای استفاده در دستگاه قضا فراهم کنیم.

نخبگان حوزوی به‌ دستگاه قضایی معرفی شوند

به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای افزود: در این دهه پنجم انقلاب با یک مجموعه مسائل متفاوت نسبت به‌دهه‌های گذشته مواجه هستیم.

رئیس قوه قضائیه گفت: یکی از این مسائل این است که بسیاری از افرادی که از نسل انقلاب محسوب می شوند در قید حیات نیستند، برخی از آن‌ها نیز در کهولت سنی هستند، امروز با نسل جدید مواجه هستیم و تبیین احکام اسلامی برای روحانیان از اهمیت خاصی برخوردار شده است.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: مساله دیگر ما فضای مجازی بوده و آنچنان بر زندگی مردم سایه افکنده که حتی کودکان پیش دبستانی وارد این فضاها می‌شوند و این فضا نیازمند یک مواجهه متناسب با انقلاب است.

وی بیان کرد: متاسفانه امروز نمازهای جماعت و تریبون‌های منابر تعطیل شده و در این شرایط دشمن به‌دنبال این است که از طریق فرهنگی ضربه‌های خود را به‌ انقلاب وارد کند.

وی یادآور شد: ما امروز باید با فساد یک مبارزه همه جانبه داشته باشیم و این صرف فساد اقتصادی نیست، در برخی از مواقع فساد سیاسی و فرهنگی زیان بیشتری از فساد اقتصادی دارد.

وی ادامه داد: مبارزه با فساد اقتصادی ضرورت کار ما است، اما مبارزه با فساد در عرصه‌های مختلف نیز لازم است.

رئیس قوه قضائیه اضافه کرد: ما امروز با برخی از دوگانگی‌ها و حتی چندگانگی‌ها مواجه هستیم و اگر نتوانیم این‌ها را با هم جمع کنیم، محصول کار ما کارآیی لازم را نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: در رابطه با فساد اقتصادی امروز در لایه های مختلف نارسایی‌هایی وجود دارد که این نوع فساد بسیار سرایت کننده است، لازم است گلوگاه‌ها را شناسایی کرده و از وقوع آن پیشگیری کنیم، اما در موقع رخ دادن فساد نیز با آن مبارزه می کنیم.

محسنی اژه ای تاکید کرد: ما باید بین انواع متخلفان تفاوت قائل شویم، برخی از متخلفان به‌صورت رویه‌ای به‌فساد می پردازند که باید با آن‌ها برخورد شود، اما برخی از آن‌ها به‌طور غیرعمدی یا در اثر مشکل‌های قانون گذاری با معوقه‌های بانکی مواجه می‌شوند، ما نمی توانیم همه این‌ها را با یک چوب برانیم.

رئیس قوه قضائیه بیان داشت: امروز نفوذ و توطئه‌های دشمن از جمله براندازی را به‌ عنوان مشکل در پیش رو داریم، نمی‌توان بدون همکاری با دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی این توطئه‌ها را خنثی کرد.

وی ادامه داد: همچنین ما می دانیم که ورود به‌حریم خصوصی کار درستی نیست، از یک طرف نیازمند پیگیری توطئه‌های دشمنان از طریق نفوذ هستیم، از طرف دیگر نمی‌توانیم آرامش مردم را نادیده بگیریم، باید بتوانیم این مسائل را کنترل و جمع کنیم.

محسنی اژه ای گفت: در زمینه مبارزه با فساد یک بخش به‌عهده دولت و یک بخش نیز به‌عهده دستگاه قضا است، آنچه که مربوط به‌ما است پیگیرانه دنبال می کنیم و مساله مربوط به‌کاغذ را پیگیری می کنیم و تا هفته آینده باید تکلیف این موضوع روشن شود.

وی ادامه داد: ما سند مشترکی با حوزه داریم و به‌دنبال این هستیم که بدانیم در چه بخشی می‌توانیم با حوزه همکاری‌های مشترک داشته باشیم.

وی افزود: از ابتدای انقلاب قوه قضائیه در اختیار روحانیان بوده و حوزه باید در تربیت نیرو به‌ ما کمک کند، ما از حوزه درخواست می‌کنیم که در جهت کادرپروری ها که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است به‌ما کمک کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه