English

سرهنگ فیروز سرخوش نهاد خبرداد؛

آگاه باشید؛ چگونگی هک اینستاگرام و طرح درخواست مالی

رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه هفته گذشته چندین پرونده در زمینه کلاهبرداری از شهروندان در پلیس فتا همدان تشکیل شد، گفت:

آگاه باشید؛ چگونگی هک اینستاگرام و طرح درخواست مالی

به گزارش خبرگزاری موج همدان، سرهنگ فیروز سرخوش نهاد رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه هفته گذشته چندین پرونده در زمینه کلاهبرداری از شهروندان در پلیس فتا همدان تشکیل شد، گفت: کلاهبرداری از افراد با روش هک اینستاگرام و ارسال درخواست کمک به «فالورها» (دنبال کننده) افزایش داشته است.

سرهنگ فیروز سرخوش نهاد بیان کرد: یک هفته گذشته چندین پرونده در زمینه کلاهبرداری از شهروندان در پلیس فتا همدان تشکیل شد که بررسی ها گویای استفاده از شیوه هک اینستاگرام و ارسال پیام کمک مالی است.

وی توضیح داد: در این شیوه فرد متخلف اقدام به هک شبکه اجتماعی از جمله تلگرام یا اینستاگرام فرد کرده سپس اقدام به ارسال پیام هایی مبنی بر درخواست کمک مالی با ذکر مبلغ و شماره حساب برای واریز می کند.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان بیان کرد: فالورها پس از دریافت پیام با این تفکر که از سوی دوستشان ارسال شده اقدام به واریز وجه درخواستی به شماره حساب اعلامی می کنند.

سرهنگ سرخوش نهاد مثال زد: در پرونده ای که به تازگی در پلیس فتا تشکیل شد فرد کلاهبردار پیامکی با این مضمون «در سانحه رانندگی دچار خسارت شده و هم اینک در تعمیرگاه حضور و نیاز فوری به پول دارم» برای فالورهای اینستاگرامی کرده و از کاربران درخواست واریز وجه کرده است.

وی از شهروندان خواست در صورت دریافت چنین پیامک هایی پیش از واریز وجه با مخاطب به صورت تلفنی تماس برقرار کرده و صحت این موضوع را جویا شوند و پس از اطمینان، وجه درخواستی را واریز کنند.

رییس پلیس فتا همدان بیان کرد: فعالان در شبکه های اجتماعی برای پیگیری از هک شدن، رمز تایید ۲ مرحله ای احراز هویت را فعال کنند و در صورت اطلاع از هک شدن شبکه اجتماعی خود اقدام به اطلاع رسانی موضوع به دوستان و آشنایان و جلوگیری از کلاهبرداری افراد سودجو از این طریق شوند.

سرهنگ سرخوش نهاد ادامه داد: علاوه بر در جریان گذاشتن دوستان و آشنایان با هدف جلوگیری از سوء استفاده کلاهبرداران، باید مراتب در کمترین زمان به پلیس فتا گزارش شود تا اقدام لازم برای شناسایی متخلفان و دستگیری آنها صورت گیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی