English

هومن گریوانی:

عدم تأمین منابع مالی، باعث تعویق پروژه قطار شهری گلبهار شده است

مدیرعامل شرکت عمران گلبهار عنوان کرد: کلنگ خط ریلی قطار شهری گلبهار در سال ۹۱ به زمین زده شد و پس از گذشت ۹ سال هنوز این پروژه درگیر مسائل مالی است و قول‌های داده شده مسئولان در خصوص تامین اعتبارات پروژه، عملیاتی نشده است.

عدم تأمین منابع مالی، باعث تعویق پروژه قطار شهری گلبهار شده است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، هومن گریوانی مدیرعامل شرکت عمران گلبهار در مورد پروژه قطار شهری مشهد - گلبهار اظهار کرد: اگر در تزریق مالی پروژه اتفاق خوبی نیفتد، زمان بهره‌برداری از پروژه نیز دستخوش تغییرات خواهد شد؛ مبلغ فاینانس این پروژه براساس مصوبه شورای اقتصاد ۱۸۶ میلیون یورو بوده که هنوز اجرایی نشده و علت اصلی تاخیرات پروژه اجرا نشدن بحث فاینانس است.

هومن گریوانی همچنین افزود: به تأمین منابع مالی مورد نیاز برای اجرای پروژه‌ها و خرید تجهیزات طرح‌های تولیدی (سرمایه‌ای) و همچنین خدمات فنی و مهندسی پروژه‌ها با استفاده از تسهیلات اعتباری خارجی میان مدت (وفق قرارداد‌های مالی بسته شده با اعتبار دهندگان خارجی) فاینانس گفته می‌شود.

مدیرعامل شرکت عمران گلبهار ادامه داد: هزینه‌های اجرایی قطار شهری با توجه به مسائل اخیر کشور بسیار سنگین است، با این حال پروژه قطار شهری مشهد - گلبهار و چناران با استفاده از منابع داخلی فعال است و هیچ مشکلی بین ما و پیمانکار وجود ندارد.

وی از تامین ریل مورد نیاز این پروژه توسط راه آهن کشور خبر داد، و با بیان اینکه قطار برقی مشهد - بجنورد و گرگان هم از همین مسیر می‌گذارد و مسئولان باید به همین دلیل به ما کمک کنند، ادامه داد: با همین هدف و با دستور و مساعدت وزیر راه و شهرسازی، جلسه‌ای با حضور نماینده گلبهار در مجلس با مدیرعامل راه آهن کشور برای تامین ریل قطار برقی گلبهار داشتیم که مورد موافقت قرار گرفت.

گریوانی با بیان اینکه اگر این توافق اجرایی شود و ریل مسیر ۴۰ کیلومتری توسط راه آهن انجام شود، ۵۰۰ میلیارد تومان به پروژه کمک خواهد شد و ما می‌توانیم این هزینه خرید ریل را در بخش‌های دیگر پروژه هزینه کنیم و ما پیگیر موضوع هستیم.

مدیرعامل شرکت عمران گلبهار ادامه داد: براساس توافق انجام شده، ریل مسیر ۴۰ کیلومتری توسط راه آهن کشور به صورت مرحله‌ای در اختیار ما قرار می‌گیرد و  شرکت عمران روسازی پروژه را انجام خواهد داد که این روسازی امسال آغاز می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی