English

مدیر جهاد کشاوزی نکا خبر داد:

کشت ارزن در ۱۸۰ هکتار از مزارع نکا

مدیر جهاد کشاورزی نکا از کشت ارزن در 184 هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.

کشت ارزن در 180 هکتار از مزارع نکا

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، سیدشبر موسوی اظهار داشت: با توجه به شرایط پیش آمده خشکسالی و کمبود خوراک دام و برای تأمین علوفه مورد نیاز دامداران منطقه به خوراک، 184 هکتار اراضی کشاورزی شهرستان نکا به کشت ارزن اختصاص پیدا کرد.

وی با بیان اینکه میزان بذر مورد نیاز حدود 15 تا 20 کیلوگرم در کشت دستپاش است، ادامه داد: اگر هدف تولید علوفه سبز باشد میزان بذر را می توان تا 30 کیلوگرم در هکتار افزایش داد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نکا تصریح کرد: فاصله مطلوب ردیف ها از همدیگر حدود 50 سانتیمتر و فاصله بوته ها از یکدیگر حدود 12 تا 15 سانتیمتر توصیه شده و تراکم مطلوب کشت ارزن 300 تا 400 هزار بوته در هکتار است.

وی با تأکید بر تشویق دامداران به روی آوری به کشت این محصول، تصریح کرد: عدم تغذیه مناسب دام و یا استفاده از خوراک و علوفه های آلوده و بی کیفیت، موجب اختلال در سیستم گوارشی دام شده و می تواند موجب تلف شدن آن و ضررهای هنگفتی برای دامدار شود، به همین دلیل واحد ترویج این مدیریت با استفاده از شعارهای ترویجی و اطلاعیه های آموزشی که از طریق پیام رسان های داخلی منتشر می شود، کشاورزان را تشویق به کاشت این محصول و دامداران را راغب به مصرف این علوفه می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه