English

۳۵ درصد ظرفیت تولید آب در البرز با قطعی برق از دست رفت

مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز در تشریح وضعیت قطعی آب طی روزهای اخیر، گفت: از سه شنبه هفته گذشته کشور شاهد قطعی برق بود که دلایل متعددی دارد.

۳۵ درصد ظرفیت تولید آب در البرز با قطعی برق از دست رفت

به گزارش خبرگزاری موج البرز، ذوالفقار مهدی زاده کاهش تولید نیروگاه، از دست دادن نیروگاه‌ های برق آبی، کم آبی ، افزایش مصرف را از مهم ترین عوامل قطعی برق دانست و افزود: البرز جز معدود استان هایی است که ۸۰ درصد منابع آبی آن از چاه تامین می شود.

وی با اشاره به اینکه با قطع برق ظرفیت تامین آب در ۵۲۰ حلقه چاه به حداقل می رسد، اظهار داشت: روزهای گذشته ۱۰ درصد ظرفیت تامین آب از دست می رفت اما با قطعی ۶ ساعت قطعی برق، عملا ۳۵ درصد ظرفیت تولید آب را از دست دادیم.

مهدی زاده به از دست رفتن ذخیره مخازن تامین آب به دلیل گرما و قطعی برق و در ادامه صفر شدن آن اشاره و تصریح کرد: برخی از مناطق به دلیل اختلال ۲۵۰ چاه با قطعی آب مواجه شدند اما روز گذشته ذخیره آب تنها ۲۵ حلقه چاه ظرفیت تامین آب را نداشتند.

وی با اشاره به اینکه ۳۷۰ فیدر برق در البرز روی ۲۵۰ چاه آب توزیع شده است، گفت: فیدر برخی از دستگاه ها مانند بیمارستان ها که خدمات اساسی ارائه می دهندجدا است و اگر برای همه چاه ها فیدر برق گذاشته شود نمی توان قطعی برق را مدیریت کرد.

مهدی زاده به عدم قصور اداره برق در اختلال برق اشاره کرد و افزود: با پیگیری های انجام شده توسط نمایندگان مجلس، دادستان و استاندار از دیروز خاموشی ها کاهش پیدا کرده و در روزهای آینده شرایط عادی برقرار می شود.  

وی با اشاره به اینکه با پر شدن ذخیره برق مخازن آب طی دو روز آینده به وضعیت عادی برمی گردیم، اظهار داشت: ۸۰ ایستگاه پمپاژ آب در البرز وجود دارد که برای ۴۰ مورد آن فیدر برق تعبیه شده است اما نصب فیدر برای ۵۲۰ چاه نیازمند اعتبار یک هزار میلیارد تومانی دارد.

مهدی زاده موقعیت مکانی برخی چاه ها را مانعی برای نصب فیدر برق دانست و تصریح کرد: در حال حاضر بهای هر یک متر مکعب آب یک هزار و ۶۰۰ تومان است اما قیمت فروش آب ۷۰۰ تومان بوده و این وضعیت صرفا تاسیسات آبفا را مستهلک می کند.

وی با اشاره به اینکه طی ۵ سال اخیر یک هزار میلیارد تومان برای زیرساخت های سیستم آب البرز هزینه شده است، گفت: طرح فاضلاب کرج ۳۵ درصد تحت پوشش واقع شده و ۱۵ درصد از کشور عقب هستیم چرا که در گذشته البرز تنها شهرستانی از تهران بوده و انتزاع پیدا نکرده بود.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی