English

لوح موسوی در گفتگو با موج:

کرونا شرایط سختی را برای جانبازان شیمیایی ایجاد کرده است

دبیرکل جمعیت حمایت از مصدومین شیمیایی بیان داشت: ورود کرونا به کشور شرایط سخت تری را برای جانبازان شیمیایی ایجاد کرده است.

کرونا شرایط سختی را برای جانبازان شیمیایی ایجاد کرده است

سید کمال لوح موسوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، گفت: بمباران شیمیایی در کشور ما ویرانی های بسیاری ایجاد کرد و به دنبال آن عارضه های شیمیایی افراد زیادی را درگیر کرد و با ورود ویروس کرونا به کشور برای همه مردم مشکلاتی ایجاد شده ولی اثر آن برای جانبازان شیمیایی بیشتر است.

وی از تاثیر تحریم دارو بر جانبازان، گفت واظهار داشت: دارو برای جانبازان شیمیایی مانند نفس می باشد.

لوح موسوی اظهار کرد: زمانی‌که برای اجلاس منع گسترش سلاح‌های شیمیایی به هلند رفتیم، طی نامه‌ای از کشور سوئیس درخواست کردیم تا مایحتاج دارویی جانبازان را برای کشورمان تامین کنند. آن‌ها در پاسخ نامه گفتند که تنها یک بار می‌توانند برایمان دارو ارسال کنند. این میزان دارو نمی‌تواند جوابگوی جامعه هدف باشد. گاهی داروهایمان در بازار پیدا می‌شود و در مواقعی هم کمیاب می‌شود.

وی افزود: برخی دارو‌های خارجی هم که از کشور‌های هند وارد می‌شود، کیفیت لازم را ندارد و در تمامی روزها به ویژه اکنون که همه مردم دنیا وسرزمینمان با ویروس منحوس کرونا دست و پنجه نرم می کننددارو برای یک جانباز شیمیایی مثل نفس می‌ماند.

لوح موسوی  با بیان اینکه هنوز بسیاری از مردم دنیا از بمباران شیمیایی شهر های ایران خبر ندارند اظهار داشت: باید این موضوع را با حضور فعال در کنفرانس های بین المللی به اثبات برسانیم.

جانباز ۷۰ درصد شیمیایی اظهار کرد: جانبازان زیادی هستند که درصد پایینی دارند ولی وضعیت جسمی بدی دارندوبا ورود کرونا به کشور وضعیت این عزیزان سخت تر هم شده است.

وی افزود: بسیاری از جانبازان حاضر نیستند درصد جانبازی را افزایش دهند به همان دلیلی که خیلی ها پرونده تشکیل ندادند به دنبال افزایش درصد جانبازی نیز نیستند.

لوح موسوی در ادامه از جانبازی یاد کرد که وضعیت جسمانی مساعدی ندارد ولی درصد جانبازی او ۲۵ درصد است.

وی اظهار کرد: می دانم اگر او مجدد در کمیسیون پزشکی شرکت کند هفتاد درصد جانبازی به او می‌دهند ولی می‌گوید من قصد ندارم دنبال آن بروم و پای ارزش‌های خود ایستاده و نمی‌خواهد آن را با چیزی عوض کند.

لوح موسوی با بیان اینکه برخی مسئولین فراموش کرده اند که جانبازان شیمیایی چقدر درد و زجر می کشند اذعان کرد:به همین جهت ما خود باید به فکر خویش باشیم و نهایت تلاش را انجام می دهیم برای اینکه جانبازان شیمیایی شرمنده خانواده خود نشوند.

دبیرکل جمعیت حمایت از مصدومین شیمیایی ابراز کرد: همین مسئله ما را بر آن داشت که به دنبال تاسیس انجمن یا جمعیتی برای دفاع از حقوق جانبازان شیمیایی برآییم.

لوح موسوی تصریح کرد: جمعیت حمایت از مصدومین شیمیایی با هدف اثبات حقانیت و مظلومیت جانبازان شیمیایی در مجامع بین‌المللی از سال ۱۳۹۲ شروع به کار کرده و به صورت ملی ثبت شده است و اهداف بین المللی دارد و ۹ شعبه در سراسر کشور دارد و دفتر مرکزی آن در مرکز فرهنگی سرچشمه شهدای هفتم تیر تهران قرار دارد.

وی در ادامه از حضور پر رنگ جانبازان شیمیایی در در عرصه های اجتماعی خبر داد و خاطر نشان کرد:تفاوت جانبازان شیمیایی در مقایسه با دیگر جانبازان در این است که ظاهر آنان چیزی نشان نمی‌دهد و به همین خاطر در بین مردم گم هستند. خود نیز تمایلی به شناخته شدن ندارند. جانبازان ویلچری و قطع عضو از روی ناچار شناخته می‌شوند، ولی مردم جانبازان شیمیایی را نمی‌شناسند و همین کارشان را سخت می‌کند. با این حال بسیاری از جانبازان شیمیایی از فعالان اجتماعی هستند و با وجود تمام سختی‌ها حضور پررنگ در جامعه دارند.

این مقام مسئول با بیان اینکه عملکرد  ما به صورت ملی می باشد اظهار داشت: می خواهیم همه ۶۸ هزار جانباز را تحت پوشش بگیریم ولی اولویت بندی می کنیم و بین شش تا هفت هزار جانباز که به لحاظ شیمیایی در درجه شدید ومتوسط مصدومیت  قرار دارند و در ابتدا حدود هزار نفر از آنان که حدودا ۵۰ نفر از آنان  مصدومیت شدید دارند را تحت پوشش قرار خواهیم داد.

دبیرکل جمعیت حمایت از مصدومین شیمیایی در زمینه پذیرش اعضا در  این جمعیت ابراز کرد: با کمال احترام به جانبازان اعصاب و روان که بسیار ارزشمند هستند ولی چون جانبازان شیمیایی احتیاج به آرامش دارند ،از جانبازان شیمیایی در جمعیت پذیرش می شود که اخلال ایجاد نکنند و موجب برهم زدن آرامش دیگر جانبازان نگردند.

 لوح موسوی نمایندگی اصفهان این جمعیت را فعال ترین نمایندگی در سراسر کشور دانست و افزود این نمایندگی با مدیریت جانباز  ۷۰درصد، سردار محمدعلی مشتاقیان اداره می گردد و با بالاترین جمعیت جزء فعال ترین نمایندگی جمعیت حمایت از مصدومین شیمیایی می باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه