English

ابراهیم امامی:

کشتارگاه صنعتی دام شهرستان پارس آباد ساماندهی شود

فرماندار شهرستان پارس آباد بر ضرورت هم افزایی و همکاری بین بخشی دستگاههای حوزه سلامت در بهسازی و ساماندهی کشتارگاه صنعتی دام پارس آباد تاکید کرد.

کشتارگاه صنعتی دام شهرستان پارس آباد ساماندهی شود

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، ابراهیم امامی ، فرماندار شهرستان پارس آباد در دیدار با مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه اداره کل دامپزشکی استان اردبیل گفت: لازمه رسیدن به هدف سلامت غذایی جامعه نظارت بهداشتی دامپزشکی بر کشتارگاه ها و مراکز عرضه فرآورده های خامی دامی است تا گوشت و آلایش خوراکی که به دست مصرف کننده می رسد از هر نظر سالم و بهداشتی بوده و مشکلی از نظر بیماری و مخاطرات بعدی وجود نداشته باشد.

وی افزود: با توجه به مسئولیت حساس دامپزشکی در سلامت جامعه همواره پشتیبان این دستگاه حوزه تامین امنیت و تضمین سلامت غذایی جامعه بوده و در حد توان در رفع مشکلات دامپزشکی منطقه و ارتقاء جایگاه آن کمک خواهیم کرد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه اداره کل دامپزشکی استان اردبیل نیز با اشاره به ظرفیت و پتانسیل بالای دامپروری منطقه گفت: دامپزشکی با طیف گسترده ای از فعالیت ها روبرو است و شاید مردم بدون توجه به فعالیت های دامپزشکی هر روز نیازمند فعالیت های این دستگاه هستند و قطعا بدون فعالیت همکاران دامپزشکی زنجیره غذایی مردم کامل نمی شود.

حجت الاسلام بهلول مرادی منش با اشاره به اینکه در حال حاضر در 14 کشتارگاه دام و طیور استان ناظرین ذبح شرعی و بازرسان بهداشتی دامپزشکی مستقر هستند و نظارت بهداشتی و شرعی از ابتدا تا انتهای کشتار انجام می شود افزود: در حوزه نظارت بهداشتی بازرسان بهداشتی گوشت برسلامت گوشت و فرآورده های خام دامی نظارت کامل دارند و در کنار آنها روحانیون ناظر ذبح شرعی بر حلیت گوشت استحصالی نظارت می نمایند و این نظارت ها با دقت و حساسیت خاصی در تمامی کشتارگاه های استان رصد می شود.

وی تصریح کرد: در واقع ارتباط بین نظارت بهداشتی و شرعی لازم و ملزوم بودن است و حکم مکمل یکدیگر را دارند و اگر محصولی اشکال شرعی داشته باشد قابل استفاده نبوده و نیز اگر مشکل بهداشتی داشته باشد باز هم قابل استفاده نبوده و تنها محصولی که از نظر بهداشتی و شرعی مورد تایید باشد قابلیت استفاده و ورود به چرخه مصرف را خواهد داشت.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه  اداره کل دامپزشکی استان اردبیل به عملکرد دامپزشکی در بازه زمانی سه ماهه اول سالجاری اشاره کرد و افزود: در این مدت بیش از سه میلیون راس دام در استان برعلیه بیماری های مختلف دامی واکسینه شده است.

مرادی منش همچنین یادآور شد در این مدت 59 هزار و 221 راس دام سنگین و سبک در کشتارگاه های استان تحت نظارت بهداشتی و شرعی کشتار و پس از تایید ناظرین در چرخه مصرف وارد شده است .

وی میزان ضبط فرآورده های خام دامی غیر بهداشتی و تاریخ منقضی را در این مدت 13 هزارو 906 کیلوگرم عنوان کرد و گفت: 57 پرونده تخلف بهداشتی در این مدت تشکیل و 49 مرکز عرضه فرآورده های خام دامی نیز در این مدت پلمب و از ادامه کار آنها جلوگیری شده است.

انتهای پیام/ح

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه