English

گام نخست برای موفقیت در کارهای خدایی استقامت و صبر است

نماینده ولی فقیه در استان قم گام نخست برای برنامه‌های خدایی را استقامت و صبر در آن دانست و گفت: مسئولانی که به دنبال کار خدایی هستند نباید تحت تأثیر کارشکنی‌ها و حرف‌های ناامید کننده قرار بگیرند و کار را فقط برای رضای خدا انجام دهند.

گام نخست برای موفقیت در کارهای خدایی استقامت و صبر است

به گزارش خبرگزاری موج قم، آیت الله سید محمد سعیدی در دیدار مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با اشاره به آیه ۳۰ سوره مبارکه فصلت اظهار کرد: افراد زیادی هستند که خدایی کار می کنند و دوست دارند که بر صراط مستقیم باشند ولی کم حوصله اند و بر افکار و اعمال خدایی خود استقامت ندارند.

وی گام نخست برای برنامه‌های خدایی را استقامت و صبر در آن دانست و گفت: مسئولانی که به دنبال کار خدایی هستند نباید تحت تأثیر کارشکنی‌ها و حرف‌های ناامید کننده قرار بگیرند و کار را فقط برای رضای خدا انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در استان قم با بیان اینکه فعالیت‌های نهادهای خیریه مانند کمیته امداد، بهزیستی و ستاد اجرایی فرمان امام از مصادیق بارز کار برای خدا است، گفت: درست است که خداوند انسان‌ها را به اندازه وسعشان تکلیف کرده است ولی ما وظیفه داریم وسع خود را زیاد کنیم و بر انجام کار خیر خود استقامت داشته باشیم و با هر مشکل و کارشکنی از خیر رساندن به مردم کوتاه نیاییم.

در ابتدای این نشست نیز سیدعبدالله ارجاعی مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه فلسفه ذاتی بنیاد ۱۵ خرداد رسیدگی به مستضعفین در سراسر کشور است، اظهار کرد: پس از اینکه در سال گذشته بنیاد ۱۵ خرداد زیر مجموعه ستاد اجرایی فرمان امام قرار گرفت سه محور فعالیت در دستور کار این بنیاد قرار گرفت که محور اول در حوزه جمعیت و ازدیاد نسل، محور دوم در حوزه سلامت و محور سوم در حوزه تحکیم بنیاد خانواده تعریف شده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در حوزه سلامت ابراز کرد: ما تصمیم گرفتیم در حوزه چشم پزشکی برای همه کودکان محروم زیر ۱۲ سال کشور ورود کنیم و با بهزیستی توافق کردیم که غربالگری را آنها انجام دهند و درمان را ما بر عهده بگیریم.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد ادامه داد: بیش از یک میلیون کودک در سال مورد غربالگری قرار می‌گیرند که از این تعداد حدود ۱۵۰ هزار کودک که دچار مشکلات بینایی هستند شناسایی و از این تعداد ۱۳ هزار نفر با عینک مشکلشان حل می‌شود و بقیه به دارو و برخی هم به عمل جراحی نیاز دارند که ما عینک، دارو و عمل جراحی را تقبل کرده ایم به شرطی که پدر از دهک درآمدی یک تا پنج باشد.

وی با بیان اینکه در همین حوزه سلامت در سال حدود ۹۰ هزار نفر دچار ضایعه یا سانحه می‌شوند و نیاز به وسایل کمک توانبخشی پیدا می‌کنند، افزود: ۷۰ درصد این افراد را دولت از طریق سازمان بهزیستی تأمین می‌کند و بقیه افراد را تا سقف ۳۰ هزار نفر را ما تقبل کرده ایم که تأمین کنیم.

ارجاعی افزود: در محور تحکیم بنیاد خانواده هم کمک به تأمین مسکن خانواده شهدای مدافع حرم در دستور کار ما قرار گرفته است که به امید خدا در این بخش ورود خواهیم کرد.

وی با اشاره به اقدامات بنیاد ۱۵ خرداد در حوزه جمعیت و سلامت گفت: در کشور ما حدود ۳ میلیون نفر نابارور داریم که از این تعداد ۴۰ درصد به دلیلی مشکلات زوج، ۴۰ درصد به دلیل مشکلات زوجه، ۱۰ درصد هر دو و ۱۰ درصد هم ناشناخته است که ما امسال ۱۰ هزار زوج نابارور که از دهک یک تا پنج درآمدی باشند را تحت پوشش قرار خواهیم داد.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد افزود: برای درمان ناباروری سامانه ۱۵۴۲ ایجاد و اعلام عمومی شده است و تا کنون حدود ۷ هزار و ۵۰۰ نفر نام نویسی کرده اند که غربالگری می شوند و کسانی که مستحق باشند هر کدام یک میلیون تومان بلاعوض و ده میلیون تومان هم وام بانکی با کارمزد ۴ درصد برای درمان داده می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز در قم طرح حمایت از فرزند چهارم خانواده‌ها آغاز خواهد شد، گفت: خانواده‌هایی که سه فرزند دارند و در سال جاری صاحب فرزند چهارم شوند خدماتی را دریافت خواهند کرد که از آن جمله یک میلیون تومان هدیه تولد به مادر، دو میلیون تومان سهام و یا سپرده بانکی برای فرزند و یک سال بیمه تکمیلی مادر و کودک برای تأمین هزینه های درمان است.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد ادامه داد: در این طرح چهار میلیون تومان دیگر هم ما می‌گذاریم و ۶ میلیون تومان هم بانک می‌گذارد و در قالب یک کیف الکترونیک در اختیار پدر خانواده قرار می گیرد تا به نحوی به معیشت خانواده کمک شود و امیدواریم با این بسته حمایتی و بسته فرهنگی که در کنار آن به خانواده داده می‌شود بتوانیم نقش کوچکی در ازدیاد نسل داشته باشیم.

وی با بیان اینکه این کارها بدون توکل و توسل امکان پذیر نیست، افزود: امیدواریم بتوانیم در آغاز چهل سال دوم بنیاد ۱۵ خرداد بتوانیم به نفع مردم کار کنیم و به امید توجه حضرت معصومه سلام الله علیها و حمایت‌های معنوی تولیت این آستان مقدس به قم آمدیم و امیدواریم بتوانیم این طرح را در قم ظرف دو سال اجرایی کنیم و رشد جمعیتی شهر قم به عدد مناسبی برسد و این نیاز دارد که تذکرات لازم به مسئولان استان  و توضیحات لازم به مردم داده شود و نخبگان استان توجیه شوند.

ارجاعی افزود: تقضای ما از آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها این است که با تعیین یک نماینده برای شرکت در جلسات و ارتباط با هیأت مدیره بنیاد ۱۵ خرداد در این طرح مشارکت داشته باشد.

گفتنی است در پایان این دیدار آیت الله سعیدی با دعای خیر برای به سرانجام رسیدن این کار خیر در استان قم حجت الاسلام والمسلمین مهدی احمدی معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها را به عنوان نماینده و رابط آستان مقدس بانوی کرامت با بنیاد ۱۵ خرداد معرفی کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه