English

قرآن به روز است و به انسان نشاط و تازگی می دهد/ افراد منتسب به دین باید بیشتر از خود مراقبت کنند

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با اشاره به این که قرآن کتاب به روزی است، گفت: اگر با توجه به مفاهیم قرآن به نشر و ترویج آن بپردازیم احساس تازگی و نشاط به انسان دست می دهد که از خواص قرآن است.

قرآن به روز است و به انسان نشاط و تازگی می دهد/ افراد منتسب به دین باید بیشتر از خود مراقبت کنند

به گزارش خبرگزاری موج قم، آیت الله سیدمحمد سعیدی در مراسم تقدیر از فعالان قرآنی و مراسمی حرم مطهر بانوی کرامت در ماه مبارک رمضان که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به روایتی از امام رضا علیه السلام در خصوص اینکه نشر و تدریس قرآن کریم به انسان تازگی و نشاط می دهد، اظهار کرد: اگر نگاه ما به قرآن نگاه ترویجی باشد و معانی قرآن را با حوادث روز تطبیق دهیم خواهیم دید که قرآن کتابی به روز است و به انسان حس نشاط و تازگی دست می دهد.

وی با بیان اینکه قاریان باید توجه داشته باشند که قرآن به پدیده‌ها و جریانات روز اشراف و برای انسان پیام دارد، گفت: اگر قرائت قرآن با این نگاه باشد در مخاطبان تأثیر بیشتری خواهد داشت و یکی از شاخصه های قرائت مصطفی اسماعیل که او را برجسته کرده است توجه به مفاهیم و معانی قرآن در حین تلاوت است.

نماینده ولی فقیه در استان قم تفسیر قبل از آیین ترتیل خوانی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیهارا که توسط حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم ارائه می شود را تأثیرگذار و قابل تقدیر دانست و افزود: تطبیق آیات قرآن کریم با مسائل روز مانند بیان شاخصه های دولت اسلامی در قرآن که در تفسیر امسال انجام شد نشانه به روز بودن قرآن برای زندگی امروز ما است.

وی ادامه داد: امام باقر علیه السلام فرمودند اگر بنا بود آیاتی که درباره اقوام مختلف در قرآن آمده است با رفتن آن قوم از بین برود و تمام شود جای ذکر کردن در کتاب هدایت مردم را نداشت بنابراین باید از سرگذشت گذشتگان که در قرآن آمده است برای زندگی امروز عبرت گرفت.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه افرادی که با قرآن همنشین هستند باید در مسائل اجتماعی، اقتصادی و ارتباط با دیگران از خود بسیار مراقبت کنند، افزود: اگر رفتار ناشایستی از یک قاری قرآن و یا فردی که درس دین می دهد و در میان مردم او را به دینداری می شناسند سر بزند اثر مخرب بیشتری دارد و ممکن است موجب بی دینی افراد زیادی شود.

وی گفت: اگر یک قاری و مدرس قرآن به گناه بیفتد تأثیر منفی بیشتری بر جامعه دارد بنابراین قاریان و افراد منتسب به دین باید خود را از دامهایی که برای آنها گسترده می شود حفظ کنند تا روز به روز بر عظمت اسلام و اهل بیت(ع) افزوده شود.

تولیت آستان مقدس بانوی کرامت در پایان نیز با تقدیر و تشکر از قاریانی که در ماه مبارک رمضان فعالیت داشته اند گفت: بخش مهمی از کارهای رسانه ای حرم مطهر با صدا و سیما بوده است که این زحمات واقعا قابل تقدیر است.

در این نشست حجت الاسلام والمسلمین رفیعی، عضو هیئت علمی جامعه المصطفی و سخنران حرم مطهر، حجت الاسلام والمسلمین احمدی، معاون فرهنگی، حجت الاسلام قاسمی، مدیر معارف قرآن و عترت و حسن فرقانی، مسئول واحد مراسم و محافل حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) نیز دیدگاه ها و نظرات خود را مطرح کردند.

خاطرنشان می شود در پایان این نشست، از فعالان مراسم و محافل حرم مطهر در ماه مبارک رمضان تجلیل به عمل آمد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی