English

رئیس سازمان مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در کرمانشاه:

نظام توزیع شفاف دست واسطه ها را قطع می‌کند

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کشور در سفر به استان کرمانشاه نظام توزیع شفاف، هوشمند و مدرن را در حذف واسطه‌ها و ایجاد حلقه وصل تولید به توزیع و مصرف موثر دانست.

نظام توزیع شفاف دست واسطه ها را قطع می‌کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، عباس تابش در سفر به استان کرمانشاه و بازدید از شهرک صنعتی کرمانشاه با تاکید بر گلایه کندی مردم از نوسانات قیمت کالاها، ابراز داشت: یکی از شاخص‌های اساسی ثبات  در بازار بحث تامین کالا است که متاسفانه در این چند سال با بروز موانعی همچون تحریم، نرخ ارز، کرونا، سیل، زلزله و از خشکسالی، این معضل بیش از پیش خود را در سطح جامعه بروز داده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کشور از تاکید جدی مقام معظم رهبری بر روی حمایت از تولید  سخن گفت و اظهار داشت: به استناد قانون برنامه، ۲۰ درصد سهم خُرده فروش ها را باید به فروشگاه های زنجیره ای اختصاص بدهیم که برای این کار انتظار داریم فروشگاه های زنجیره ای با توسعه فضای فیزیکی بستر مناسبی برای توزیع آماده کنند.

وی با بیان اینکه در مجموعه فروشگاه های افق کوروش شاهد این نظام تامین و توزیع هستیم، گفت: از نظر رشد فروشگاه زنجیره ای در کشور نسبت به برنامه توسعه عقب هستیم و باید در این خصوص اهتمام به خرج دهیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کشور در ادامه از اصلاح نظام توزیع خبر داد و گفت: نظام توزیع درست منسجم و هوشمند پخش کالا از دیگر موضوعات مهم است که بتوانیم کالا را بهینه به دست مردم برسانیم ، که یک نمونه آن راه اندازی فروشگاه های زنجیره ای است که بدون واسطه دلالان، کالاها با قیمت مناسب به دست مردم برسد.

تابش افزود: یکی دیگر از مواردی که باعث ثبات قیمت بازار می شود، ایجاد انباره های مکانیزه در سطح استان ها است که ظرفیت پشتیبانی از کالاهای بازار را بالا ببرد و احساس امنیت غذایی ایجاد کنند و این یکی از پدافند های غیر عامل نیز هست که می توانند این اطمینان را به مردم بدهد که در سخت ترین شرایط غذا دارند.

وی گفت: دلایل عدم ثبات قیمت نبود کالا است اینکه بازاری و مردم احساس کنند کالا نیست و همین که مردم احساس کنند کالا و غذا هست ثبات می آورد

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه