English

انجام بیش از ١٩٨٠٠ بازرسی از واحدهای صنفی استان یزد در سه ماهه اول سال ١٤٠٠

بازرسی و نظارت اتاق اصناف استان یزد از بیش از نوزده هزار و هشتصد مورد بازرسی از واحدهای صنفی و صدور ٨٢١ اخطار ١٥ روزه برای واحدهای فاقد پروانه کسب در سطح استان یزد در سه ماهه اول سال ١٤٠٠ خبر داد.

انجام بیش از ١٩٨٠٠ بازرسی از واحدهای صنفی استان یزد در سه ماهه اول سال ١٤٠٠

به گزارش خبرگزاری موج یزد به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف مرکز استان یزد، حسین شریعتمداری بازرسی و نظارت اتاق اصناف استان یزد با اشاره به تعداد بازرسی های انجام گرفته در سطح استان یزد گفت: در سه ماهه اول سال جاری، تعداد ١٩٣ گشت مشترک با سایر ارگان ها از قبیل استانداری، فرمانداری، اداره کل تعزیرات حکومتی، دامپزشکی، بسیج اصناف یزد، کمیسیون بازرسی اتحادیه های صنفی، مرکز بهداشت، سازمان صنعت، معدن و تجارت، معاونت غذا و دارو، صدا و سیما، بخشداری و شهرداری زارچ و غیره ... انجام گردید.

مدیریت بازرسی و نظارت اتاق اصناف یزد افزود: با توجه به اجرای طرح نوروزی و همچنین طرح ضیافت(رمضان)، تمرکز اصلی بازرسان در بازرسی های انجام شده بر روی انواع کالاهای اساسی و مایحتاج مردم از قبیل گوشت قرمز و مرغ، تخم مرغ، شیر و محصولات لبنی، میوه و تره بار، نان، برنج، حبوبات، انواع خرما و رطب، زولبیا، بامیه و گوشفیل، شکر و قند و نبات، انواع روغن خوراکی، فالوده و بستنی، انواع ماسک و محلول و ژل ضدعفونی کننده، رستوران ها، غذاپزی ها و واحدهای عرضه کننده آش و حلیم، اغذیه فروشان و همچنین مواردی از جمله تلفن همراه، لاستیک خودرو، لوازم یدکی، روغن موتور، مبلمان، خدمات کارواشی ها، آرایشگران زنانه، خدمات تعمیر اتومبیل و ... بوده است.

شریعتمداری، اظهار داشت در این مدت تعداد ١٢٨٢ مورد شکایت مردمی( حضوری و تلفنی ) توسط بازرسی و نظارت اتاق اصناف استان دریافت شد و در کوتاه ترین زمان ممکن مورد رسیدگی قرار گرفت.   

مدیریت بازرسی و نظارت اتاق اصناف یزد افزود: همچنین تعداد ٨٤٨ پرونده تخلفات با عناوین مختلفی از قبیل گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخنامه، تقلب، عدم صدور صورتحساب، فروش اجباری، احتکار، عرضه خارج از شبکه و ... در سطح استان یزد تشکیل شده است که پس از طی مراحل اداری جهت رسیدگی و صدور حکم، به شعب تعزیرات حکومتی استان ارجاع داده شده است.

وی عنوان کرد: در سه ماهه اول سال جاری، با توجه به شیوع بیشتر ویروس کرونا، بازرسان اتاق اصناف استان یزد با همراهی همیاران بسیج اصناف و کمیسیون های بازرسی اتحادیه های صنفی تذکرات لازم را به واحدهای صنفی در خصوص اجرای دستورالعمل های بهداشتی داده و به متصدیان واحدهای صنفی توصیه های لازم جهت اجرای اقدامات بازدارنده توسط آنها در راستای پیشگیری و همچنین عبور از همه گیری بیماری ناشی از ویروس کرونا و تعطیلی واحدهای صنفی صادر نمودند.

در ادامه مدیریت بازرسی و نظارت اتاق اصناف یزد از همکاری بازرسان اتحادیه های صنفی با بازرسان اتاق اصناف یزد جهت شناسایی واحدهای صنفی متخلف، فاقد پروانه کسب و سرپیچی کننده دستورالعمل های بهداشتی در این دوره خبر داد.

در پایان مدیریت بازرسی و نظارت اتاق اصناف یزد از همشهریان گرامی درخواست نمود در صورت مشاهده هرگونه تخلفات صنفی، مراتب را با شماره تلفن های ۳۶۲۹۱۷۱۹ و ۳۶۲۸۲۵۵۱ ( واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف مرکز استان یزد ) در میان گذاشته و اطلاع دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه