English

محمد اهلی:

توسعه صنایع کوچک موجب رشد اقتصاد کشور می شود

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل گفت: صنایع کوچک به عنوان ستون فقرات اقتصاد کشورهای توسعه‌یافته و در حال توسعه شناخته شده‌ است.

توسعه صنایع کوچک موجب رشد اقتصاد کشور می شود

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، محمد اهلی ، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل به مناسبت فرا رسیدن دهم تیرماه روز ملی صنعت و معدن بر کارآفرینان و صنعتگران گفت: صنایع کوچک به دلیل اشتغالزایی، درآمدزایی، کمک به رشد کارآفرینی و توسعه کسب و کار به عنوان ستون فقرات اقتصاد کشورهای توسعه‌یافته و در حال توسعه شناخته شده‌اند.

وی اظهار داشت: توسعه صنایع کوچک در نهایت موجب رشد اقتصاد کشور می شود و همچنین پایه‌های کارآفرینی در اقتصاد را تقویت کرده و کشور را به سمت توسعه هر چه بیشتر پیش می‌برد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل ادامه داد: در برخی از کشورها، کسب و کارهای کوچک و متوسط قلب اشتغال بوده و نیمی از نیروی کار این کشورها در صنایع کوچک مشغول به کار هستند.

اهلی تصریح کرد: حمایت از کسب و کارهای کوچک و متوسط، ایجاد اشتغال و به دنبال آن افزایش صادرات و گسترش بازارهای هدف را به همراه دارد.

وی ادامه داد: از آنجایی که کارآفرینان ستون اصلی خلاقیت و تولید هستند در نتیجه کسب و کارهای کوچک برای موفقیت در اقتصاد، نکته کلیدی به شمار می آیند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل با بیان اینکه هدف از تشکیل شرکت شهرک های صنعتی، حمایت از صنایع کوچک است خاطر نشان کرد: البته برای جدا نماندن از غافله پیشرفت جهانی و بنا به ضرورت، سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران به منظور حمایت از صنایع کوچک تشکیل گردیده است.

اهلی ادامه داد: به منظور حمایت از صنایع کوچک، بسته های متنوعی در شهرک های صنعتی به صنعتگران و سرمایه گذاران عرضه می شود تا بدین وسیله بتوان در افزایش سهم تولید و صنعت تاثیر گذار بود.

وی تامین زمین و زیرساخت ها، شرایط واگذاری آسان زمین به صورت نقد و اقساط طولانی مدت، اعطای مشوق های سرمایه گذاری ویژه و ارائه بسته های حمایتی از صنایع کوچک را از جمله تسهیلات در نظر گرفته شده برای واحدهای تولیدی برشمرد و افزود: هدف از ارائه این تسهیلات و مشوقات، حمایت از واحدهای تولیدی است  تا بتوان سهم ناچیزی در افزایش تولید و اشتغال استان داشته باشیم.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه