English

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان :

ارتقاء شایستگی های حرفه ای در صنایع ، از عوامل مهم جهش تولید است

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان گفت: ارتقاء شایستگی های حرفه ای و بهبود محیط کار در صنایع ، از عوامل مهم جهش تولید است.

ارتقاء شایستگی های حرفه ای در صنایع ، از عوامل مهم جهش تولید است

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، آرش اخوان طبسی ضمن تبریک دهم تیرماه مصادف با روز  ملی صنعت و معدن طی یادداشتی اعلام نمود: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان، سیستم صلاحیت حرفه ای شاغلین صنایع  را در راستای تحقق شعار تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها، سیاست های اقتصاد مقاومتی ، ایجاد اشتغال پایدار، کاهش نرخ بیکاری و افزایش رشد اقتصادی طراحی و پیاده سازی  نموده است.

زمانی که دولت تسهیل گر و بخش خصوصی آموزش دهنده باشد، آموزش ها مبتنی بر نیاز بازار کار همراه با تنوع مشاغل در محیط کار واقعی انجام می گیرد که این امر از کارآمدی بالایی برخوردار است و این در حالی است که اگر فقط دولت آموزش دهنده باشد، تمرکز بر آموزش قبل از اشتغال از کارآمدی پایینی برخوردار است.

صلاحیت حرفه ای شاغلین صنایع برای گسترش و ارتقاء شایستگی های حرفه ای و ارزیابی توانمندی های سرمایه های انسانی جهت پیشرفت مستمر فرد در سطوح مختلف، حصول اطمینان از وجود شاغلین ماهر و مجرب مورد نیاز مشاغل خط تولید (نگهداری، تعمیرات، بهره برداری و پشتیبانی)، شناسایی نفرات خبره و ماهر در هر شغل به منظور برنامه ریزی های مورد نظر از جمله ارتقاء، استفاده در آموزش های حین کار، جانشین پروری و ...، به روز رسانی و نگهداشت مهارت ها و دانش مورد نیاز افراد و شناسایی کمبودهای آموزشی واقعی بر اساس نتایج ارزیابی های انجام شده و برنامه ریزی جهت ایجاد و ارتقاء شایستگی های مورد نیاز حائز اهمیت است.

ذخایر معدنی ایران و منابع سرشار آن، ظرفیت بالایی برای توسعه اقتصادی و قرار گرفتن در ردیف کشورهای صنعتی جهان را برای ما فراهم کرده است که می‌توان با انسجام در نوع ارائه خدمات و معیارهای استخدامی، ایجاد سازه های نظام مند و اقتصادی به منظور توسعه پایدار منابع انسانی متخصص، ایجاد سیستم تربیت افراد حرفه ای در مشاغل مورد نیاز امور،‌ استفاده از فناوری های نوین،تشکیل زنجیره بنیادین توسعه منابع انسانی و .. به  رشد و توسعه این بخش اقتصادی کشور بیاندیشیم.

امیدوارم دست اندرکاران و تصمیم‌گیرندگان امور اقتصادی و توسعه کشور با نگاهی عمیق تر به جایگاه معادن و صنایع معدنی، آینده ای روشن و امید آفرین برای این بخش از اقتصاد کشور رقم بزنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه