English

استاندار کرمانشاه گزارش داد:

از بازگشایی ۵۶۸ واحد راکد در کرمانشاه تا چشم امید اشتغال استان به تخصیص اعتبار دولتی جهش تولید

هوشنگ بازوند در نشست اقتصاد مقاومتی کرمانشاه با اعلام رشد ۴۸۶ درصدی واگذاری شهرک صنعتی کرمانشاه، گفت: حمل و نقل هوایی، ریلی و مرزهای کرمانشاه نیازمند توجه ویژه دولت برای رشد هستند.

از بازگشایی ۵۶۸ واحد راکد در کرمانشاه تا چشم امید اشتغال استان به تخصیص اعتبار دولتی جهش تولید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، استاندار کرمانشاه در نشست اقتصاد مقاومتی استان با حضور معاون اول رییس‌جمهور، در گزارشی تکمیلی از روند فعالیت استان کرمانشاه، در خصوص آمار شیوع کرونا در کرمانشاه، ابراز داشت: از مجموع ۱۴ شهرستان کرمانشاه یک شهرستان نارنجی ۳ شهرستان زرد و مابقی به لحاظ شیوع کرونا در وضعیت آبی هستند که این بیانگر وضعیت مطلوب عمومی در رعایت پروتکلهای بهداشتی در استان کرمانشاه است.

وی با بیان این مطلب که این استان سه پیک کرونایی را پشت سر گذاشته است، اظهار داشت: در این دوران از آمار ۱۹ فوتی طی ۲۴ ساعت گذشته به یک یا ۲ مورد و از ۱۲۵۶ مورد بستری به ۱۴۵ بیمار کرونایی رسیده است.

بازسازی خانه های مناطق زلزله زده پایان یافته است

استاندار کرمانشاه اظهار داشت: در حال حاضر ۱۳۱ هزار واحد خانه در مناطق زلزله زده به طور کامل بازسازی شده و تنها مشکل این مناطق در بحث امهال یک ساله دیگر وام های این مناطق است.
بازوند خاطرنشان ساخت: انتظار می رود که میزان ۵۰۰ میلیارد تومان مایه تفاوت سود بانکی که سازمان مسکن و شهرسازی موظف به پرداخت آن به بانک مرکزی است، در این راستا می بایست ساماندهی گردد.
وی در خصوص آمار جلسات اقتصاد مقاومتی در کرمانشاه اعلام داشت: از ۳۱ جلسه برگزار شده ۲۴۸ پروژه تعریف شده که خیلی از این پروژه ها عملیاتی شده و در مجموع ۳ سند آمایش و اقتصاد مقاومتی تعریف و در آنها اسنادی همچون جهش تولید ، اقتصادی و ... مشغول به فعالیت است.

جهش های رو به رشدی در بیکاری ، اشتغال و میزان فلاک کرمانشاه رخ داده است

بازوند تصریح کرد: میزان بیکاری کرمانشاه از ۲۱/۶ درصد بیماری در سال ۹۶ به ۱۵/۷ درصد در سال ۹۸ دست پیدا کرده و با راه اندازی ۵۶۸ واحد راکد و اشتغالزایی بیش از ۴۷۰۰ نفر سعی در کاهش ملموس نرخ بیکاری در کرمانشاه را داشته است.
وی از رشد ۴۸۶ درصدی واگذاری شهرک صنعتی کرمانشاه و ۴۳۲ درصدی واگذاری زمین های این شهرک خبر داد و تصریح کرد: علی رغم شرایط کرونایی امسال مرز پرویز خان تقریبا مدت زمان خاصی را بسته نبود و بصورت شبانه روزی ۱۲۰۰ کامیون کالا و از سایر مرزها ۸۰۰ کامیون، مجموعا ۲ هزار کامیون در دهه ماهه سال جاری بیش از ۲ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی را عملیاتی ساخته آمد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه رشدی ۱۰ درصدی را تجربه کرده است.

حمل نقل ریلی و هوایی کرمانشاه نیازمند اعتبار برای جهش در غرب کشور است

مدیریت ارشد استان در ادامه به مشکلات پیش روی کرمانشاه برای پیشبرد پروژه های تعریف شده استان اشاره کرد و گفت: راه آهن غرب کشور که مبدا آن از کرمانشاه است و در چشم اندازه اجرایی آن خط ریلی به کشورهای عراق و سوریه را دارد، متاسفانه به دلیل کمبود اعتبار پیشرفت چندانی ندارد و نیازمند توجه ویژه دولتی است.
وی با تاکید بر اینکه خط هوایی کرمانشاه با تخصیص یک ایرلاین اختصاصی می تواند به عنوان بیسذمطلوب حمل و نقل هوایی غرب کشور محسوب گردد، خاطرنشان ساخت: در ادامه روند پروژه های در دست اجرا کرمانشاه، فاضلاب کرمانشاه از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست و برای حل معضل نیازمند اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی است و همچنین پروژه قطار شهری نیز باید با تزریق مالی هرچه زودتر اجرایی می گردد.
 
 
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه