English

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران خبر داد:

وقوع ۱۱ فقره آتش سوزی در مناطق تحت مدیریت محیط زیست مازندران

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: از ابتدای امسال تاکنون تعداد 11 فقره آتش سوزی در پناهگاه حیات وحش میانکاله، جنگلهای آمل و نوشهر به وقوع پیوست.

وقوع 11 فقره آتش سوزی در مناطق تحت مدیریت محیط زیست مازندران

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، علی اکبر یداللهی با اعلام این خبر اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون هزار متر مربع از جنگلهای آمل و نوشهر دچار حریق شدند که با حضور به موقع محیط بانان منطقه، آتش سوزی به طور کامل مهار شد.

وی ادامه داد: 9 مورد آتش سوزی نیز در پناهگاه حیات وحش میانکاله رخ داد که مجموعاً 50 هکتار از اراضی این پناهگاه دچار حریق شد که با حضور محیط بانان مستقر در پناهگاه حیات وحش میانکاله، آتش سوزی ها مهار شد.

وی علت عمده این آتش سوزی ها را در دست بررسی و عمدتاً با منشاء انسانی اعلام کرد و افزود: در آتش سوزی های اخیر در پناهگاه حیات وحش میانکاله 60 درصد سازیل و 40 درصد انارستان دچار حریق شد.

یداللهی گفت: با توجه به عدم تخصیص اعتبار برای احداث پایگاه اطفاء حریق در پناهگاه حیات وحش میانکاله، یک دستگاه لودر به صورت استیجاری به همراه دو دستگاه خود روی آتش نشانی جهت اطفاء حریق در پاسگاه مرکزی میانکاله مستقر شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به پیگیری های زیاد این اداره کل جهت خرید یک دستگاه لودر، متأسفانه همچنان بعد از 3 سال هیچ اعتبار استانی و ملی به این امر اختصاص داده نشده است.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران بیان داشت: با پیگیری های مجدانه این اداره کل و به منظور اطفاء حریق در جنگلهای تحت مدیریت محیط زیست مازندران و حتی کمک به اطفاء حریق در خارج از این مناطق، برای نخستین بار، پایگاه اطفاء حریق در مرکز و شرق استان و در ضلع شمالی پناهگاه حیات وحش سمسکنده ساری در حال احداث و برای ایجاد زیرساختهای آن مبلغ 18 میلیارد ریال تأمین  و از منابع ملی ابلاغ شده است.

وی با ابراز گلایه از دستگاههای ذیربط درباره عدم همکاری با این اداره کل در خصوص احداث پایگاه اطفاء حریق در مرکز استان گفت: علی رغم پیگیریهای زیاد این اداره کل، متأسفانه برخی از ادارات مرتبط، همکاری لازم را جهت آغاز عملیات اجرایی پایگاه اطفاء حریق مذکور ندارند و بیم آن می رود که با این روند، همچنان شاهد عدم استقرار زیرساخت برای تجهیزات اطفاء حریق در استان باشیم.

یداللهی ابراز داشت: در صورت همکاری دستگاههای ذیربط و ایجاد زیر ساخت و استقرار تجهیزات لازم در پایگاه اطفاء حریق در پناهگاه حیات وحش سمسکنده ساری، می توان به اقدام به موقع جهت اطفاء احتمالی حریق در جنگلها و مراتع استان امیدوار بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه