English

رامین صادقی:

مشکلی در بازار مرغ وجود ندارد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: مشکل خاصی در فرآیند مرغ و خرید مردم در استان اردبیل وجود ندارد.

مشکلی در بازار مرغ وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، رامین صادقی ، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در جلسه هماهنگی در خصوص نحوه ثبت اطلاعات گوشت مرغ در سامانه جامع تجارت وسامانه رهگیری در اردبیل، گفت: ما نوسانات بازار مرغ را به دقت رصد می‌کنیم و به تناسب نیاز شهرستان‌های مختلف از کشتارگاه‌ها و توزیع‌کنندگان مرغ درخواست می‌کنیم تا در شرایط متفاوت نیاز بازار را تأمین کنند.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی تهیه و تولید مرغ بستگی به بازار و عرضه و تقاضا دارد که معمولا در اواخر هفته تقاضای مصرف بیشتر از سایر روزهاست ولی به صورت نسبی کشتار متوسط 120 تا 140 تن در سطح استان اتفاق افتاده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت:‌ در قالب سامانه جامع تجارت و اپلیکیشن طراحی شده برای عرضه مرغ تلاش بر این است تا از کشتارگاه تا سطح عرضه شفافیت کار انجام شود تا در یک فرآیند قانونی، صحیح و درست عرضه مرغ به شکل مناسب برای همشهریان اتفاق بیفتد.

صادقی افزود: اکثر واحدهای صنفی قیمت مصوب را در فروش مرغ رعایت می‌کنند و ما کمترین تخلفات را در ماه‌های اخیر در این حوزه شاهد بودیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: تولید گوشت سفید در استان اردبیل بالاتر از نیاز بازار است و در صورت صلاحدید متولیان استانی گاهی صادرات به سایر استان‌ها نیز با صدور مجوزهای قانونی انجام می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل فعالیت چهار کشتارگاه مجهز استان و فعالیت بیش از 160 واحد صنفی را در اردبیل یادآور شد و اضافه کرد: در همه این واحدهای صنفی و کشتارگاه‌ها با توجه به شرایط کرونایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کار به شکل صحیح و درست اتفاق می‌افتد و از فردا قرار است بر اساس سامانه طراحی شده از مبدأ تا مقصد نحوه کشتار مرغ تا عرضه آن به واحدهای صنفی مورد رصد قرار گیرد که انتظار می‌رود کمترین تخلف در این فرآیند رقم بخورد.

صادقی بیان کرد: مسئولیت نظارت و نرخ مصوب مرغ از کشتارگاه تا سطح خرده‌فروشی بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت است و از ماه‌ها قبل در صورت بروز تخلف پرونده‌ها تشکیل و به تعزیرات حکومتی معرفی می‌شود.

وی از حمایت‌های دامپزشکی، اداره کل پست و پشتیبانی امور دام و جهاد کشاورزی در همکاری برای اجرای صحیح این سامانه و رصد و پایش تولید، کشتار و توزیع قدردانی کرد و ادامه داد: امیدواریم شرایط مناسبی را در این فرآیند در بهبود امور و جلوگیری از تخلفات احتمالی نظاره‌گر باشیم.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه