English

پیشرفت در حوزه علم و فناوری از اصلی ترین ارکان رشد است

رئیس کل دادگستری استان یزد، گفت: از اصلی ترین ارکان رشد و تعالی کشور، پیشرفت در حوزه علم و فناوری برای شکل گیری ایرانی قوی است.

پیشرفت در حوزه علم و فناوری از اصلی ترین ارکان رشد است

به گزارش خبرگزاری موج یزد، غلامعلی دهشیری رییس کل دادگستری یزد در نشست با رئیس پارک علم و فناوری یزد و معاونین این مجموعه و جمعی از نمایندگان شرکت های دانش بنیان و شرکت های فناور، اظهار داشت: دستگاه قضایی با اعتقاد و اهتمام به برخورد با هرگونه رانت و فساد و در راستای حمایت از تولید کنندگان و کارآفرینان آماده حمایت و حل مشکلات گروه های دانش بنیان در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و شعار سال و تقویت سلامت اقتصادی کشور است.

وی تصریح کرد: صنعتگران و فعالان عرصه تولید، سربازان خط مقدم در جنگ اقتصادی هستند و دادگستری استان با تمام توان از سرمایه گذاران، تولیدکنندگان و نخبگان علمی که زمینه رونق تولید داخلی را فراهم می‌آورند، حمایت می‌کند.

این مقام قضایی، با اشاره به نقش و جایگاه شرکت های دانش بنیان در کاهش روند مهاجرت نخبگان و کمک به کاهش آسیبهای اجتماعی و شکوفایی همه جانبه استان، گفت: با توجه به رتبه ممتاز استان یزد در امنیت سرمایه گذاری و مناسب بودن شرایط برای گسترش فعالیت این شرکتها بویژه شرکت های فناور و دانش بنیان، آمادگی برای انعقاد تفاهم‌نامه مشترک همکاری میان دادگستری و پارک علم و فناوری استان در راستای تحقق اهداف مشترک وجود دارد.

وی ارتباط با نخبگان و فرهیختگان جامعه را مهم و ضروری برشمرد و بیان داشت: ایجاد بسترهای ارتباطی و زمینه ای برای شنیدن دغدغه ها و رفع مشکلات آنان با اختصاص یکی از نیروهای فرهیخته دادگستری استان به عنوان مشاور امور نخبگان و رابط دادگستری با بنیاد نخبگان و پارک علم و فناوری از جمله اموری است که در دستور کار قرار خواهد گرفت.

این مقام قضایی به ایجاد قوه قضاییه هوشمند بر اساس سند تحول اشاره کرد و ابراز داشت: درحالیکه در سنوات اخیر گام های بسیار بزرگی در زمینه هوشمند سازی قوه قضاییه برداشته شده است اما هنوز جا برای پیشرفت وجود دارد و علم و تخصص نخبگان و شرکت های دانش بنیان می تواند در این زمینه یاری رسان و تحول آفرین باشد.

وی حرکت به سمت قوه قضاییه شفاف، هوشمند و شیشه ای را نیازمند علم روز و تکنولوژی های جدید دانست و تاکید کرد: راهبرد افزایش سرعت، دقت و شفافیت مستلزم علم روز، فکر فرهیخته و نیروی پا به کار انقلابی است که در مجموعه نخبگان و فرهیختگان یزد این ظرفیت وجود دارد.

شایان ذکر است در ابتدای این مراسم مدیر کل پارک علم و فناوری و تعدادی از معاونین این اداره و جمعی از شرکت ها به بیان دیدگاه ها و دغدغه های خود پرداختند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه