English

محمد علی طالبی اعلام کرد:

گردشگر پذیری و بیماری های زمینه ای مانع مهار ویروس کرونا در یزد است

استاندار یزد گفت: گردشگر پذیری، وجود مراکز متعدد این صنعت، بالا بودن میانگین سنی جمعیت و بالا بودن آمار مبتلایان به بیماری های زمینه ای چون سرطان و دیابت تهدیداتی است که مهار ویروس کرونا را در یزد سخت تر می کند.

گردشگر پذیری و بیماری های زمینه ای مانع مهار ویروس کرونا در یزد است

به گزارش خبرگزاری موج یزد، محمدعلی طالبی استاندار یزد در آیین بهره برداری از ۶۹۶ طرح بهداشتی کشور از طریق ویدیو کنفرانس با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در یزد از این منطقه به عنوان چهارمین استان صنعتی کشور یاد کرد و گفت: تعداد قابل توجهی از کارگران سایر مناطق ایران برای کار در واحدهای مختلف تولیدی و صنعتی به این استان مهاجرت می کنند، به همین دلیل ترددهای زیادی از طریق کارگران مهاجر با دیگر استان‌ها صورت می گیرد که این موضوع باعث شیوع بیشتر کرونا می شود به عنوان مثال چندی قبل تعدادی از کارگران خارجی مشغول به کار در یک واحد تولیدی استان به کرونا مبتلا شدند.

استاندار یزد  از گردشگر پذیری، وجود مراکز متعدد این صنعت، بالا بودن میانگین سنی جمعیت و بالا بودن آمار مبتلایان به بیماری های زمینه ای چون سرطان و دیابت را از جمله تهدیدها یاد کرد و گفت: به همین دلیل این عوامل مهار ویروس کرونا را در استان سخت تر می کند اما با تعامل و همکاری خوبی که بین مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و مسولان استان وجود دارد ، این ویروس مدیریت و کنترل  شد. 

وی با اشاره به افتتاح اولین بیمارستان بحران کشور در یزد گفت: این بیمارستان تا پایان دولت دوازدهم به بهره برداری می رسد. 

استاندار یزد اظهارکرد: تلاش، فداکاری و ایثارگری این روزها در حافظه تاریخی ملت ثبت می شود و این زحمات و کوشش‌ها هیچ‌گاه فراموش نمی شود.

وی تصریح کرد: یزد به لحاظ شاخص‌های بهداشت و درمانی شرایط نسبتا خوبی دارد و در بسیاری از شاخص ها در کشور سرآمد است. 

طالبی با بیان اینکه همچنین در بعضی از درمان‌ها از جمله ناباروری به عنوان قطب کشور است گفت: پیوند بسیار خوبی بین  خیران با این بخش وجود دارد  که حاصل آن اقدامات و فعالیت‌های بسیار خوبی در توسعه امکانات بهداشتی و درمانی در استان و بهبود شرایط فیزیکی و همچنین تامین تجهیزات در مراکز بهداشتی و درمانی دارد.

وی در ادامه بر ضرورت توسعه متوازن امکانات درمانی در یزد تاکید کرد و افزود: به لحاظ تمرکز جمعیت استان برخی از شهرستان‌های محروم با کمبودهایی روبه‌روست که در دوران مسوولیت آقای نمکی در مسند وزارت بهداشت و صدور مجوزهای بیمارستانی و تامین بعضی امکانات اقدام های بسیار خوبی در شهرستان های خاتم و بهاباد انجام شد.

به گفته استاندار یزد بسیاری از طرح های بهداشتی و درمانی استان بالای  ۸۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که برای تکمیل طرح های نیمه تمام  نیاز به حمایت وزارت بهداشت است. 

در این مراسم پیام مدیر منطقه‌ای مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت به سی و چهارمین آیین پویش ره سلامت قرائت شد که در بخشی از آن آمده است :از زمان بروز همه‌گیری کرونا، کشورها با هر سطح درآمدی دریافته‌اند که سرمایه‌گذاری در سلامت یک سرمایه‌گذاری هوشمندانه در جهت به دست آوردن امنیت بهداشتی است.

 در بخشی از پیام دکتر احمد المنظری آمده است: سیستم‌های مراقبتی با رویکرد مراقبت‌های اولیه بهداشتی، بهترین روش برای تحقق بخشیدن به حق همه در دستیابی به بالاترین سطح سلامت و در عین حال به حداکثر رساندن عدالت و همبستگی است.

وی افزود: برای دستیابی به پوشش همگانی سلامت و اهداف توسعه پایدار، رویکرد دولت- ملت به مسایل بهداشتی مورد نیاز است که به‌عنوان هسته اصلی خدمات یکپارچه سلامت متشکل از سیاستگذاری و عملکرد چند بخشی، توانمندسازی افراد و جوامع و مراقبت‌های ضروری بهداشتی است.

 مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد که مراقبت‌های اولیه بهداشتی در جمهوری اسلامی ایران به عنوان الگو مطرح است و از چهار دهه گذشته، شبکه مراقبت‌های اولیه بهداشتی برای اطمینان از دسترسی به موقع مردم به خدمات ضروری، مقرون به صرفه و قابل قبول ایجاد شد و  این مراکز بهداشتی جدید در ارتقای سطح پوشش خدمات تا ۱۰۰ درصد کمک‌رسان است.

المنظری در این پیام افزود: جمهوری اسلامی ایران در آغاز شیوع پاندمی کووید-۱۹، سیستم مراقبت ‎های اولیه بهداشتی خود را به عنوان بخش اصلی در پاسخ به این پاندمی معرفی کرد.

یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر دارد،محسن رضایی یکی از نامزدهای ریاست جمهوری در تبلیغات تلویزیونی که در شبکه محلی تابان یزد پخش شد، جمعیت مهاجرا ن استان را حدود ۱۰۰ هزار نفر ذکر کرد.

همچنین جمعیت مهاجران خارجی مقیم استان حدود ۱۰۰ هزار نفر اعلام می شود، البته این آمار با توجه به شرایط اقلیمی افغانستان در طول سال در نوسان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه