English

شهروندان قبل از هرگونه خریدوفروش املاک از شهرداری استعلام بگیرند

مدیر منطقه دو شهرداری قم بر لزوم استعلام از شهرداری قبل از هرگونه خریدوفروش املاک تاکید کرد.

شهروندان قبل از هرگونه خریدوفروش املاک از شهرداری استعلام بگیرند

به گزارش خبرگزاریم وج قم، رضا رحیمی با اشاره به وجود برخی ساخت‌وسازهای غیرمجاز در سطح منطقه اظهار داشت: شهرداری بر اساس ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها، موظف به تخریب ساخت‌وسازهای بدون مجوز است.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر با نظارت ویژه در حوزه کالبدی و ساخت‌وساز از روش‌های قدیمی ساخت زیاد مسکن دیگر استفاده نمی‌شود و شاهد وضعیت مطلوبی هستیم، ابراز کرد: هدف قانون‌گذار از اجبار به رعایت مراحل و مقررات ساخت‌وساز در ابتدا رعایت ایمنی و استحکام بنا و حفظ جان و مال شهروندان گرامی است.

مدیر منطقه دو شهرداری قم توقف و ارائه اخطار به سازندگان ساخت‌وساز در سطح منطقه را موردتوجه قرار داد و افزود: افرادی هستند که به تصور کاهش هزینه‌های ساخت‌وساز و در اصل تخلف از قانون و تضییع حقوق عمومی، مبادرت به انجام ساخت‌وساز غیر ایمن نموده و با ترفندهای مختلف سعی در به پایان رساندن ساختمان غیر ایمن برای خود یا مالکان را به هر قیمتی دارند.

وی ادامه داد: مطابق با ماده۵ آیین‌نامه اجرایی قانون مجازات استفاده‌کنندگان غیرمجاز از آب، برق، تلفن، فاضلاب و گاز، در مواردی که رأی قطعی کمیسیون‌های موضوع مواد ۹۹ و ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها یا حکم قطعی دادگاه یا دستور قضایی مبنی بر قلع‌وقمع بنای موضوع این ماده صادرشده باشد، واگذاری انشعاب توسط دستگاه‌های مسئول ارائه خدمات برای بناهای مذکور ممنوع است.

رحیمی با تأکید بر اینکه ساخت‌وسازهای شهری به‌صورت غیرمهندسی و بدون نظارت ناظرین نه‌تنها سبب آسیب زدن به سیما و منظر شهری می‌شود؛ بلکه چهره شهر، مبلمان شهری و روند شهرسازی را با مشکل مواجه می‌کند گفت: همکاران در واحد نظارت و کنترل ساخت‌وسازها به‌طور مستمر در منطقه گشت زنی کرده و از هرگونه تخلف جلوگیری می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان و خریداران املاک قبل از خرید، با مراجعه به شهرداری از نوع کاربری ملک طبق طرح تفصیلی آگاه و از اینکه آیا شامل حدنصاب تفکیک اجازه صدور پروانه برای آن ملک بوده مطمئن شوند.

مدیر منطقه دو شهرداری قم اضافه کرد: با توجه به اینکه املاک در بیشتر موارد بدون رعایت سرانه‌ها به قطعات کوچک تفکیک و بدون استعلام از شهرداری خریدوفروش می‌شود، مشکلات عدیده‌ای برای مردم ایجاد می‌کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه